Industria telecom locala s-a confruntat, in ultimii ani, cu multe provocari legate de costuri tehnologice, masuri legislative si schimbari neasteptate in politica fiscala, considera Miroslav Majoros, CEO al Telekom Romania, unul dintre cei mai mari operatori telecom din tara.

EBITDA ajustata inainte de IFRS 16 a crescut pentru al treilea trimestru consecutia, ajungand la 36,1 milioane euro, ceea ce reprezinta un avans de 21,1% fata de trimestrul anterior. Din cauza efectelor punctuale din T3 2018, comparatia de la an la an arata o scadere de 12,4%, determinata in special de impactul financiar exceptional al unei tranzactii imobiliare semnificative care a avut loc anul trecut. Acest rezultat a fost inregistrat in ciuda competitiei puternice de pe piata.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania in T3 2019 au continuat tendinta de crestere care a debutat in trimestrul anterior, ajungând la 243,5 milioane euro, ceea ce reprezinta un avans de 7,4% fata de perioada similara a anului trecut.

WALL-STREET.ro: Care au fost 3 highlight-uri ale operatorului pe piata locala in 2019?

Miroslav Majoros: 2019 a fost un an cu multe provocari pentru Telekom Romania si, in acelasi timp pentru multe industrii si companii din Romania. Facem parte, desigur, din piata romaneasca si anul acesta am experimentat atat provocarile, cat si oportunitatile si cred ca proiectele pe care le-am implementat anul acesta ne-au ajutat sa facem un pas inainte in procesul nostru de transformare digitala.

Citeste si:
Discovery respinge propunerea Telekom de pachet suplimentar
Discovery Networks respinge...

Ultimele 12 luni ne-au adus noi realizari si proiecte pentru ambele segmente: B2C si B2B. Sub umbrelele #Netliberare si #BUSINESSLIBER am lansat noi oferte comerciale, care au fost primite foarte bine de clientii nostri.

Am continuat trendul inovator al misiunii #Netliberare si in iulie am lansat, in premiera pe piata telecom din Romania, Mobil Nelimitat, prima cartela pre-to-post cu o calatorie digitalizata a clientului. Rezultatele la finalul lunii noiembrie - 143.600 de utilizatori ai cartelei Mobil Nelimitat- ne-au aratat ca acest produs a fost primit de clienti foarte bine.

O alta revolutie in comercial a fost substitutul fix-mobil (FMS), prin produsul nostru inovator Smart WiFi, lansat in septembrie, care ne-a adus 20.971 de clienti pana la inceputul lunii decembrie, clienti care isi doresc acces rapid la internet nelimitat care nu necesita interventia unei echipe tehnice pentru instalare.

Pe segmentul B2B sunt foarte fericit sa spun ca, la doi ani de la lansarea promisiunii #BUSINESSLIBER, peste 200.000 de antreprenori folosesc serviciile Freedom Mobile. Am sarbatorit aceasta aniversare, oferindu-le tuturor antreprenorilor care vor decide sa achizitioneze abonamente Freedom Mobile in luna decembrie, 6 luni de servicii gratuite cu beneficii cu adevarat nelimitate, plus acces la solutia de securitate cibernetica, NetSecurity, pentru a creste securitatea activitatii online a business-ului lor.

Citeste si:
Ce solutie propune Telekom pentru reintroducerea canalelor Discovery
Telekom propune Discovery...

Mentalitatea noastra de game changer care ne-a ghidat activitatea inca din 2014, ne-a motivat sa lansam un nou proiect care sa ii inspire pe romani sa se gandeasca la metode noi, neasteptate, prin care pot contribui la cresterea economiei romanesti. Pentru ca am descoperit ca numarul antreprenorilor romani care au schimbat regulile jocului cu ideile lor creative este destul de mare, timp de cinci luni am colectat, in cadrul unui nou proiect dezvoltat in parteneriat cu Radio Guerrilla, povestile acestor antreprenori si am publicat o carte denumita “#GAMECHANGERS in Romanian Business”, care include cele mai interesante dintre aceste povesti.

In 2019 am implinit 10 ani de evolutie constanta in industria IT&C si pot spune cu mandrie ca suntem intregratorul de sisteme IT&C numarul 1 pe piata din Romania si avem cea mai sigura retea de comunicatii pentru mediul de business. In acesti 10 ani, peste 100.000 de companii au beneficiat de solutiile noastre si numai anul acesta am livrat peste 1.000 de proiecte IT&C complexe.

W-S.ro: A fost 2019 un an mai dificil din punct de vedere operational/economic fata de 2018? De ce (nu)?

MM: Rezultatele financiare din trimestrul 3, 2019 arata o tendita de imbunatatire a celor mai importanti KPI, in special in ceea ce priveste profitabilitatea. Am inregistrat al treilea trimestru consecutiv de crestere succesiva. Performanta financiara pentru acest trimestru reflecta faptul ca programele de transformare pe care le-am initiat au avut rezultate si au adus Telekom Romania mai aproape de scopul nostru de a redefini modelul operational spre o companie simpla si digitalizata. In acest moment suntem pe drumul cel bun si vom continua sa ne transformam ca organizatie pana vom atinge modelul operational necesar pentru a asigura premisele de crestere si sustenabilitate a companiei pe termen lung.

Citeste si:
Telekom Romania anunta prelungirea mandatului lui Miroslav Majoros
Telekom Romania anunta...

In acelasi timp, ne-am imbunatati semnificativ capacitatile de generare a lichiditatilor si situatia lichiditatilor, asigurandu-ne ca avem stabilitatea financiara de care avem nevoie pentru a avea succes si a creste pe piata noastra dinamica.

Astfel, am incheiat anul cu rezultate bune si o baza puternica pentru imbunatatiri viitoare. Inca avem multe provocari inainte, dar este clar ca ne miscam in directia potrivita.

W-S.ro: Ce prioritati aveti pentru 2020, diferit de 2018-2019? La ce sa se astepte clientii persoane fizice si juridice?

MM: Una dintre prioritatile noastre pentru acest an a fost simplificarea ca directie strategica, care ne permite cresterea sustenabila a business-ului pe termen lung. Simplificarea se va reflecta asupra tuturor zonelor din organizatie, de la portofoliul comercial pana la modul in care lucram si relationam cu clientii nostri. Simplificand ofertele si serviciile noastre ne dorim sa raspundem mai bine nevoii clientilor nostri de a avea acces la oferte de servicii de telecomunicatii clare, transpartente si usor de inteles. Cele mai recente oferte comerciale pe care le-am lansat au urmat aceasta logica. De asemenea, ne-am propus sa reducem complexitatea proceselor noastre interne si a sistemelor IT si de suport si sa ne simplificam relatia cu clientii.

Extinderea retelelor noastre, atat fixa cat si mobila, a fost o prioritate pentru noi in ultimii ani, iar in 2019 am continuat acest process si am continuat sa ne pregatim pentru tranzitia catre reteaua 5G.

O alta prioritate pentru noi in 2019 a fost dezvoltarea proiectelor si solutiilor Smart City, acolo unde am gasit parteneri in randul autoritatilor locale. De asemenea, Smart Education, prin platform digitalizata, este o prioritate pentru noi, pentru ca noi credem ca digitalizarea acestui segment va avea un impact mare asupra modului in care cadrele didactice, parintii si copiii vor interactiona si vor experimenta o modalitate atractiva de a preda si invata.

Ne vom concentra pe aceste prioritati si in 2020, pentru ca ele reflecta strategia noastra de business pe termen lung.

In 2020 investitiile noastre se vor concentra pe zone care ne vor ajuta sa ne consolidam pozitia pe piata in segmente cheie si ne vor permite sa imbunatatim constant calitatea serviciilor si produselor noastre livrate clientilor.

Cred ca totii clientii de servicii telecom, indiferent daca sunt rezidentiali sau companii, se asteapta la servicii de calitate, oferte competitive si o abordare individualizata a problemelor si nevoilor pe care le au. Acestea sunt lucrurile pe care am incercat sa le oferim prin promisiunile #Netliberare si #BUSINESSLIBER si sunt lucrurile pe care clientii nostri ar trebui sa le astepte de la noi si in 2020.

Gandindu-ne la nevoile clientilor nostri companii am realizat ca pe langa oferte si servicii competitive au nevoie si de suport pentru a-si creste business-ul. Iar in ultimii doi ani am lansat programe care au avut rolul de a-i sustine, precum #GAMECHANGERS, WeAccelerate si Guerrilla Camp. Vom continua sa facem acest lucru si in 2020.

W-S.ro: Ce ati imbunatati la nivel legislativ in Romania pentru a sprijini industria telecom si IT&C-ul, mai larg?

MM: Industria telecom locala s-a confruntat, in ultimii ani, cu multe provocari legate de costuri tehnologice, masuri legislative si schimbari neasteptate in politica fiscala. Nu a fost usor pentru operatori sa faca fata acestor provocari si sa se mentina pe linia de plutire. A trebuit, cu totii, sa ne regandim si sa ne adaptam planurile de investitii, pentru a putea depasi aceste perioade dificile.

Sper ca 2020 va fi un an fara schimbari legilastive majore, in contrast cu ultimii doi ani, in care a fost foarte greu sa ne planificam si sa ne punem strategia in practica.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Telekom Romania majoreaza preturile de la 1 martie
Setari Cookie-uri