Atunci când te gândești la soluții de imprimare nu te gândești neapărat la potențialul de a economisi în cadrul unei afaceri sau de a oferi clienților beneficii suplimentare, prin care să vii cu valoare adăugată în business-ul tău. Cu toate acestea, noile soluții moderne de imprimare nu ar trebui ignorate de nicio afacere, fie ea antreprenorială, la început de drum, fie deja solidă. Am discutat cu oficiali ai Canon România pe acest subiect, luând și un exemplu concret din piață.

”Clienții au început să își conștientizeze nevoile concrete tot mai mult, de aceea când au o decizie de luat în ceea ce privește achiziția unei imprimante se orientează în funcție de nevoile personale. Unii optează pentru un plus de conectivitate wifi/nfc/cloud printing, alții pentru un volum mai mare de print-uri cu un cost mai mic, accesibil (vezi gama CISS), alții pentru faptul că aparatul este multifuncțional și poate copia, imprima și scana. În cele mai multe situații, aceste elemente se îmbină între ele, cumulându-se către o decizie rațională, legată de caracteristicile specifice ale fiecărui echipament”, spun oficialii Canon, pentru wall-street.ro.

Întrebați ce caută clienții consumer, reprezentanții companiei spun că în cazul lor direcția este clară: oamenii se vor orienta către home printing care aduce un cost mai mic per pagină, dar și cu posibilitate de conectare directă via smartphone sau laptop.

”Pe de altă parte, consumatorii din gama bussines se vor orienta către partea de produse laser sau către CISS bussines care are și componente de fax sau ethernet connection, pe lângă conectivitatea wifi”, completeaza Canon.

Piața imprimantelor este ”relativ stabilă”

Piața este relativ stabilă, pentru că beneficiază de o creștere a produselor CISS, în detrimentul unei ușoare scăderi a produselor single ink, conform oficialilor Canon.

În ceea ce privește segmentul de multifuncționale, în 2020 cel mai probabil piața de ink CISS included va depăși pragul de 120.000 de unități.

Un studiu de caz relevant: cum îți poți îmbunătăți business-ul

Într-un context cu multe constrângeri, orice afacere se supune unor schimbări permanente. Sunt de luat în considerare aspecte ce țin de numărul de branduri care oferă servicii similare, oportunitățile de vânzări, produsele și costurile din spatele acestora, preferințele consumatorilor și modul în care aceștia își aleg cele mai bune opțiuni.

Citeste si:
BenQ: In prima jumatate a anului s-au vandut 7.700 de videoproiectoare
BenQ: In prima jumatate a...

City Flowers a identificat aceste elemente ca fiind punctele cheie în ceea ce privește dezvoltarea permanentă. Toate aceste puncte converg către schimbări operaționale cu impact pe termen mediu si lung: integrarea serviciilor de imprimare în fluxul intern, achiziționarea unor echipamente specifice pentru activitățile administrative și pentru personalizarea produselor finale, dar și oferirea integrată a opțiunilor vaste pentru clienți în alegerea cadourilor și florilor.

City Flowers personalizează circa 60% dintre comenzi, numărul total al acestora ridicându-se la circa 2.300, unice, pe lună.

Într-un mediu extrem de competitiv, provocarea celor de la City Flowers a fost să îşi prezinte afacerea într-un mod prin care să se diferenţieze clar de alte florării din Bucureşti, România.

Păstrarea clienţilor existenţi şi atragerea de noi clienţi a necesitat o abordare personalizată, aşa că a fost nevoie de identificarea unei soluţii care să îi ajute să răspundă cererilor specifice din partea fiecărui client.

Creşterea cererii a impus o atenţie mai mare la detaliile referitoare atât la aranjamentele florale şi la produsele din magazin, cât şi la costurile cu documentaţia internă şi la alte activităţii administrative.

Pentru a acoperi toate nevoile şi pentru a evita externalizarea serviciilor de imprimare, cei de la City Flowers au ales două imprimante capabile să facă faţă cererii în creştere - Canon PIXMA G6040 şi Canon i-Sensys MF 746Cx.

Citeste si:
Cum arată și ce pot noile flagship-uri Huawei P40: Videografie mobilă
Cum arată și ce pot noile...

Productivitatea şi funcţiile de conectivitate inteligentă a noilor echipamente le-a permis să aibă un cost mai scăzut şi să economisească timp pentru ceea ce ştiu ei să facă cel mai bine - să creeze buchete şi aranjamente florale unice, pentru iubitorii de artă şi frumos.

Factorul decizional

”Am înțeles încă de la început că procesul de analiză, filtrare și selectare a soluțiilor este cel mai important pas. Concomitent cu acest moment de prospectare, am realizat și o listă de nevoi specifice pentru afacerea noastră, astfel încât să putem achiziționa echipamentele necesare pentru un termen lung. Astfel că am ajuns la o concluzie: imprimantele Canon reprezintă potrivirea perfectă între provocările identificate și nevoile City Flowers”.

“Procesul de analiză nu a fost ușor pentru că piața de echipamente de personalizare este extreme de cuprinzătoare. Factorul decizional, în cazul nostru, a fost reprezentat în prima formă, de suportul oferit de experții Canon. Am formulat un brief mulat pe nevoile noastre concrete, iar experții Canon ne-au transmis o paleta de echipamente și o analiză persoalizata. Tocmai de aceea potrivirea a fost perfectă. În scurt timp am făcut alegerile”, spune Dan-Cristian Niculae, director City Flowers.

Floriștii din întreaga lume au acum o provocare principală: oferirea unor concepte care să impulsioneze oamenii spre ideea de frumos, consideră el.

“Acest lucru nu poate fi receptat de către public decât prin oferirea unor posibilități nelimitate spre personalizare: oamenii își doresc acele lucruri care le amintesc de o situație sau de un om anume. Asta încercăm noi să facem: să aducem mai aproape de oameni elemente grafice și de personalizare care să le producă amintiri”.

Creșterea afacerii în următorii 5 ani impune o investiție mai mare în magazinul online, spațiu în care oamenii vor putea de acum să își aleagă elementele de personalizare pe care și le doresc.

Rezultate finale? O scădere a timpului de producție și livrare cu 40% și, în bani, între 1.500 și 2.400 de lei economisiți în segmentul de imprimare.

Citeste si:
ANCOM a cerut furnizorilor de Internet blocarea accesului la...
ANCOM a cerut furnizorilor de...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Orange lansează Yoxo, un nou tip de abonament digital
Setari Cookie-uri