Criza creată de răspândirea noului coronavirus afectează numeroase industrii la nivel global, iar cea a smartphone-urilor este una dintre ele. Ciprian Mirea, head of trade marketing & ecosystem business development Huawei România, se așteaptă la o temperare a vânzărilor pentru piața de smartphone-uri în perioada următoare, considerând că cele realizate prin intermediul canalelor online nu pot compensa scăderile din offline într-o perioadă așa scurtă.

Restricțiile impuse de către autorități odată cu declanșarea stării de urgență au mutat vânzările retailerilor de IT&C în online, aceștia fiind nevoiți să își adapteze strategiile la noul context.

”Această nouă strategie crește presiunea sistemelor logistice, a depozitelor și a firmelor de curierat, dar ajută la consolidarea unei poziții puternice în zona digitală și în eficientizarea proceselor, un beneficiu pe termen lung. În perioada aceasta, lucrăm îndeaproape cu toți partenerii pentru a pune în practică cele mai bune soluții, astfel încât vânzările online să înregistreze creșteri. Împărtășim cu ei experiența și know-how-ul din celelalte țări și ne adaptăm rapid pentru a răspunde nevoilor pieței”, precizează Ciprian Mirea.

În ceea ce privește vânzările de pe piața smartphone-urilor din România, primele două luni ale anului creșterea înregistrată a fost de 1-2%, în comparație cu aceeași perioada a anului trecut. Huawei a înregistrat o creștere a cotei de piață de la 20-21% în 2019 la 25-26% în 2020. Însă, reprezentantul companiei se așteaptă la o temperare a vânzărilor și a pieței de smartphone.

”Cu siguranță vânzările online vor avea o creștere accelerată în perioada următoare pe toate segmentele. Ținând cont de această tranziție spre mediul digital, ne-am ajustat comunicarea și am concentrat-o în digital, tocmai pentru a putea fi lângă client acolo unde este el. Dacă această situație globală ne-a învățat ceva, este că oamenii se adaptează foarte ușor la lumea digitală (de la job, la activități de entartainment și de socializare). Cu toate acestea, este important de precizat faptul că este destul de greu ca într-un timp atât de scurt vânzările online să compenseze scăderile înregistrate în segmentul vânzărilor tradiționale”, adaugă Mirea.

Întreruperea liniei de producție nu a adus întârzieri la nivel de livrări, datorită stocurilor suplimentare, iar reprezentantul Huawei nu estimează limitări ale operațiunilor pentru perioada următoare.

Citeste si:
Huawei anunță lansarea smartphone-ului pliabil Mate Xs în România:...
Huawei anunță lansarea...

La finalul lunii februarie, Huawei a prezentat noile telefoane vârf de gamă din seria P40, dispozitive ce nu au serviciile Google preinstalate, ci se bazează pe aplicații din magazinul propriu al companiei chineze.

”Piața din România a arătat întotdeauna un apetit crescut pentru segmentul premium. Nici acest an nu este o excepție. Înregistrăm deja un număr semnificativ de precomenzi de la toți partenerii pentru P40 Series. Sigur, contextul actual prezintă schimbări față de anul trecut, piața de smartphone-uri globală înregistrând scăderi de 40% în luna februarie. Cu toate acestea, livrările Huawei au rămas în top 3 la nivel global, rezultat care ne face să ne așteptăm la cifre foarte bune și pentru comenzile P40 Series”, precizează Ciprian Mirea.

Acesta adaugă faptul că activitatea ce vizează aplicațiile mobile nu este afectată de situația actuala, interesul dezvoltatorilor fiind în crestere deoarece utilizatorii folosesc din ce în ce mai mult App Gallery ca magazin principal de aplicații.

”Numărul aplicațiilor crește constant pe plan internațional, atât cu aplicații de top europene, cât și americane, precum: Tik Tok, Viber, Telegram, Snapchat sau Microsoft. Există peste 300 de aplicații dezvoltate în România deja disponibile în AppGallery, o parte dintre ele venind ca o urmare a discuțiilor avute direct cu dezvoltatorii aplicațiilor top, iar o parte venind organic. Mai mult decât atât, comunitatea locală de dezvoltatori contribuie substanțial la ecosistemul Huawei. Recent, a fost lansată o aplicație-agregator numită More Apps, prin care utilizatorii își pot instala printr-un singur click aplicații locale sau internaționale care nu se găsesc încă în App Gallery”, precizează reprezentantul Huawei.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Citește și
Netflix nu vrea să îți mai ia banii dacă nu te mai uiți seriale
Setari Cookie-uri