Grupul Orange raportează o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în 2020

În cel de-al patrulea trimestru al anului 2020, Organe România a realizat o cifră de afaceri de 304 milioane de euro, în creștere cu 1,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Reprezentanții grupului precizează că această evoluție este determinată de o creștere a vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activitățile economice s-au mutat în mediul digital. Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de puțin peste 1 miliard de euro.

La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.727.000 de clienți, în creștere cu 1% comparativ cu finalul T4 2019. Serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.

Rețea

În 2020, Orange a continuat dezvoltarea rețelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populație și 4G+ pentru peste 65% dintre români față de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localități nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.

Dacă în 2019, rețeaua Orange 5G era prezentă în 4 orașe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 orașe din România, iar capitala este 100% acoperită.

Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condițiile îmbunătățirii eficienței energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcție de trafic și prin folosirea unor soluții ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date și în incintele de telecomunicații.

Citeste si:
Manager Orange: Autoritățile nu pot rezolva problemele fără...
Elisabeta Mihăilescu, Orange...

Servicii pentru companii și sectorul public

În 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clienții din sectorul public și privat, iar pentru adaptarea activității la noile condiții cele mai cerute soluții tehnologice au fost de lucru colaborativ, call center și securitate cibernetică. În același timp, Orange a răspuns, într-o situație de criză, la nevoile spitalelor ori ale școlilor.

Ca parte a implicării sale în procesul de digitalizare a educației în România, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii să poată continua învățarea online. Acest demers este completat de cel al Fundației Orange, care a investit peste 550.000 euro în educație digitală în 2020 și a adaptat platforma de învățare Digitaliada la noile condiții de învățare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori și părinți.

În 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluție constantă cu o creștere de 20% față de 2019.

Servicii financiare mobile

Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienți, în creștere cu 50% față de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând și la o dublare a numărului de plăți efectuate cu cardurile de debit Orange Money în T4 2020 comparativ T4 2019.

Din noiembrie 2020, clienții Orange pot crea mult mai ușor un cont în aplicația Orange Money, datorită fluxului de înrolare 100% online. Ca urmare a simplificării procesului, a crescut de trei ori numărul utilizatorilor care aleg un mod digital de înregistrare în aplicație, comparativ cu T4 2019.

Citeste si:
Braț robotic programabil - cum funcționează. Tipuri de brațe robotice
Braț robotic programabil -...

Servicii digitale

În perioada octombrie-decembrie 2020 mult mai mulți consumatori au optat pentru servicii și achiziții online, generând o triplare a comenzilor e-commerce față de T4 2019. Nevoii de servicii digitale a răspuns și Yoxo, primul abonament 100% digital din România, ce a cunoscut o creștere constantă pe parcursul ultimelor luni.

Continuând tendința de la începutul anului, clienții au fost mult mai interesați să verifice prin platforme digitale informații despre serviciile proprii Orange, să ceară sfaturi și să facă plăți ori reîncărcări PrePay. Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 față de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversații cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% față de anul anterior.

Citeste si:
Cu cât au crescut acțiunile Zoom în vreme de pandemie
Cu cât au crescut acțiunile...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri