Din ce în ce mai mulți români își reconsideră spiritul antreprenorial deschizându-și o linie de business sau un start-up. Însă, orice business la început de drum are nevoie de ajutor pentru a se dezvolta și extinde. Iar aici intervin multinaționalele, care vor să împartă din experiențele acumulate pentru a le oferi suport celor mici și noi din piață.

În acest sens, Orange Fab este unul dintre exemple. De cinci ani pe piața din România, programul multinaționalei a promovat zeci de start-up-uri.

Ce este Orange Fab

Lansat în 2017, Orange Fab este un program de accelerare și de colaborare cu diferite startup-uri. În cei 5 ani de activitate, Orange România a achiziționat produse și servicii în valoare de 2,2 milioane de euro de la startup-urile tehnologice incluse în program.

În prezent, Orange Fab are colaborări cu 36 de startup-uri alături de care s-au implementat peste 90 de proiecte.

Astfel, 14 startup-uri au furnizat produse și servicii ce au fost integrate în cadrul proceselor interne ale companiei și 17 startup-uri au ofertat soluțiile dezvoltate către clienții Orange, ca parte a rețelei de parteneri Orange Business Services.

Cum ajută Orange Fab start-up-urile din România

Prin intermediul Orange Fab, startup-urile au acces la informații și la tehnologii ce pot fi incluse în produsele dezvoltate de acestea pentru a le ajuta să le îmbunătățească.

Începând din 2021, startup-urile au acces și în laboratorul 5G Lab, dezvoltat de Orange împreună cu Universitatea Politehnica București, un spațiu fizic în care pot experimenta. După un an de la lansarea 5G Lab exista o serie de proiecte pilot dezvoltate cu startup-urile în laborator. Zona de mentorat și coaching este concentrată în primele luni după admiterea în program.

Un alt beneficiu important pentru startup-urile din program o reprezintă oportunitatea de a fi implicate, alături de Orange, în proiecte europene de inovare și cercetare. În plus, în cadrul rețelei internaționale de programe Orange Fab, derulate în 23 de țări, se organizează periodic sesiuni în care startup-urile își pot prezenta produsele în cadrul unui Demo Day.

E important de menționat că toate startup-urile care fac parte din programul Orange Fab sunt business-uri care deja se susțin, au un produs matur și chiar primii clienți.

Proiecte de succes realizate în Orange Fab

Ca argument pentru cele enumarate mai sus, iată și câteva proiecte de succes din cadrul Orange Fab:

  • Telios Care ce oferă o soluție de telemedicină care asigură consultații medicale profesionale la distanță, prin telefon sau conferințe video, folosind infrastructura 5G.
  • SecurifAI a instalat produsul de supraveghere video cu abilități de inteligență artificială la Câmpia Turzii, într-un proiect complex gestionat de Orange Business Services.
  • Startup-ul uRADMonitor, parte din Orange Fab din 2017, a dezvoltat, având la bază rețeaua LoRaWAN Orange, un proiect de monitorizare a calității aerului în Iași, după alte proiecte comune în Alba Iulia, Timișoara, Cluj-Napoca și București.
  • CyberEDU, start-up care își propune, prin platforma lansată, să reducă decalajul dintre sectorul academic și mediul de afaceri și să pregătească viitoarea generație de specialiști în securitate cibernetică.

În prezent, cele mai multe startup-uri din program sunt cele care au ca domeniu de activitate IoT și obiectele conectate, urmate apoi de cele ce oferă soluții de securitate și cele ce dezvoltă segmentul 5G și rețelele viitorului. În 2021, Orange Fab România a numărat cele mai multe proiecte implementate cu startup-urile din întreaga rețea Orange Fab alcătuită din 23 de țări.

Sursa foto: Orange

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri