Imaginea și vocea ministrului Energiei au fost folosite în cadrul unei escrocherii promovate pe rețelele sociale, iar Sebastian Burduja a depus acum plângere la Parchetul General.

”Am depus astăzi o plângere penală la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție împotriva utilizării tehnologiei deepfake pentru înșelarea cetățenilor în achiziționarea de servicii false de investiții în domeniul energiei. Aceste fapte reprezintă infracțiuni grave, nu doar împotriva individului, ci și împotriva securității naționale a României”, a anunțat ministrul Energiei. ”În data de 19 ianuarie 2024, pe pagină falsă de Facebook denumită „HTPPY”, a fost postat un videoclip deepfake în care am fost reprezentat promovând fals o schemă de investiții inexistente a companiei ENEL. Videoclipul a folosit în mod fraudulos imaginea mea și vocea mea pentru a convinge publicul să investească într-o platformă fictivă. Această acțiune nu doar că a înșelat publicul, dar a și denigrat reputația mea și a instituției Ministerului Energiei.”

Sebastian Burduja mai precizează că, în domeniul energetic, atunci când se anunță vânzarea de acțiuni sau emiterea de obligațiuni, acestea se fac întotdeauna prin canale oficiale și sigure, cum ar fi Bursa de Valori sau alte instituții financiare recunoscute. Nicio companie serioasă nu va solicita plăți prin canale electronice nesigure sau prin linkuri plasate în comentariile postărilor de pe rețelele sociale. Aceste metode sunt adesea folosite de infractori pentru a înșela și a obține ilegal fonduri de la persoane neinformate.

Deși clipul deepfake cu Sebastian Burduja pare șters de pe Facebook, el poate fi în continuare accesat pe varianta de mobil.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri