Era ‘imperialismului’ in retailul international a luat sfarsit, iar marile lanturi trebuie sa invete sa isi adapteze brandurile astfel incat sa castige competitia cu jucatorii locali, a declarat Georges Plassat, CEO-ul Carrefour, al doilea mare retailer la nivel global, citat de Reuters.

Comentariile sefului Carrefour vin in contextul in care mai multe lanturi internationale, printre care Tesco si chiar si Carrefour, au fost nevoite sa renunte la planurile de expansiune in anumite tari.

“De multe ori retailerii straini subestimeaza puterea in crestere si gradul de sofisticare al competitorilor locali atunci cand isi fac planuri de extindere”, spune Plassat.

Principala provocare pentru retailerii internationali consta in gasirea unei modalitati “de a se brandui in diferite tari”.

Cand mergi in Brazilia sau China oamenii de acolo nu te asteapta cu bratele deschise. Nu mai suntem intr-o era a imperialismului

Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, are in plan expansiunea in tari precum China si Brazilia, insa nu a descoperit inca “reteta pentru a avea succes” in acele state.

Multi investitori straini s-au orientat spre China in contextul unei clase mijlocii in crestere, insa majoritatea sunt deficitari la capitolul expertiza locala, in special in stabilirea de contacte cu furnizorii.

Retailerul britanic Tesco negocia in luna august o fuziune pe piata chineza a carei rezultat va fi o retea de peste 3.100 de magazine. China Resources Enterprise, companie care detine o retea de circa 3.000 de magazine sub brandul Vanguard, se afla in discutii cu retailerul britanic, prezent pe piata locala cu 131 de locatii, pentru a-si unifica operatiunile.

Cu o valoare anuala de 3 miliarde de dolari, China este cea mai mare piata de retail, potrivit datelor firmei de cercetare IGD. Piata chineza va continua sa creasca cu 50% in urmatorii trei ani.

In prezent, liderul de piata este Sun Art, un joint venture intre conglomeratul taiwanez Ruentex si retailerul francez Auchan.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri