In ultimii 20 de ani Starbucks aproape a devenit sinonim cafelei. In prezent, compania americana detine peste 20.000 de cafenele in zeci de tari, scrie Business Insider.

Luand in considerare dimensiunea companiei multi ar putea spune ca aceasta crestere accelerata nu va mai dura mult. Insa, Starbucks pare sa aiba o multitudine de oportunitati pentru a-si asigura dezvoltarea si in anii care urmeaza.

Lantul american a bifat un nou an fiscal in crestere – 1.599 de cafenele noi si vanzari in crestere cu 6%. Veniturile companiei au crescut cu 11%, pana la 16,4 miliarde de dolari. Starbucks si-a setat un avans de 16-18% si pentru anul fiscal 2015.

O alta sursa de crestere a afacerii a fost majorarea vanzarilor pentru gama de produse care nu tin de zona cafea. Astfel, in urma cu doi ani Starbucks a achizitionat brutaria La Boulange pentru a adauga mai multe articole in meniul de mancare. Astfel, articolele de brutarie au crescut intr-un ritm mult mai accelerat decat afacerile companiei, evolutie dictata in special de vanzarea de sandwich-uri pentru micul dejun. In plus, compania a inceput sa extinda conceptul de Starbucks Evenings, incurajand vanzarea de vin, bere si aperitive dupa ora 16.00. Acest concept va fi extins in anul 2015 si in alte sute de locatii din lume.

De asemenea, vanzarile de ceai s-au dublat de la achizitia companiei Teavana in 2012. La nivel global, ceaiul este mai popular decat cafeaua, reprezentand o piata de 90 de miliarde de dolari. Aceasta investitie a inceput deja sa dea roade in conditiile in care americanii au experimentat o crestere de 20% in zona ceaiurilor reci pe perioada verii.

Citeste si:
In China, si coafezele ajunsesera sa dea sfaturi bursiere
In China, si coafezele dadeau...

Un alt motor de crestere al business-ului va veni anul viitor din zona proiectelor pe mobil. In acest sens, Starbucks a anuntat ca va introduce la nivel mondial posibilitatea comenzilor pe mobil oferindu-le posibilitatea clientilor de a alege bautura preferata prin intermediul telefonului mobil, putand sa o ridice ulterior din cafenea fara sa mai astepte. Tot din 2015 platforma va putea fi folosita de clientii care doresc sa primeasca produsele direct la birou.

Sursa foto: Starbucks, Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri