Iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana ar avea un efect negativ asupra industriei auto din tara, avertizeaza Asociatia producatorilor europeni de automobile (ACEA), relateaza Automotive News.

Comentariile ACEA se adauga temerilor exprimate deja de producatori ca Ford Motor, BMW si Nissan, fata de posibila retragere din UE a Marii Britanii. Potrivit unor relatari ale presei, premierul David Cameron ar putea devansa organizarea referendului privind apartenenta Marii Britanii la Uniunea Europeana in 2016, in loc de 2017, dupa ce a castigat alegerile parlamentare care au avut loc in aceasta luna, relateaza Mediafax.

"Ramanerea in Uniunea Europeana este foarte importanta pentru industria auto britanica", a declarat secretarul general al ACEA, Erik Jonnaert. Producatorii auto se tem ca retragerea Marii Britanii din UE ar putea avea ca rezultat introducerea unor bariere comerciale in relatiile cu principalele piete de export europene. In plus, guvernul britanic nu ar mai avea nicio influenta asupra viitoarelor reglementari europene referitoare la industria auto.

Marea Britanie este a doua mare piata din Europa pentru vanzarile de vehicule noi, dupa Germania, si al treilea mare producator auto dupa Germania si Spania. Circa 80% din cele 1,5 milioane de automobile construite anul trecut in Marea Britanie au fost exportate, jumatate dintre acestea in state europene, potrivit asociatiei industriale SMMT.

Jonnaert a spus ca apartenenta Marii Britanii la UE ii confera un cuvant de spus in redactarea reglementarilor comunitare. "Standardele europene in industria auto sunt considerate ca avand relevanta globala si sunt copiate de multe piete din afara Europei, asa ca Marea Britanie ar pierde oportunitatea de a le influenta", a spus Jonnaert la o conferinta care a avut loc in aceasta luna la Londra.

Alte beneficii ale apartenentei la UE sunt accesul la programele UE de finantare a cercetarii, precum si participarea la negocierile comerciale. Directorul general al producatorului britanic de automobile sport Aston Martin, Andy Palmer, a spus ca libertatea comertului este esentiala pentru compania pe care o conduce.

Anul trecut Ford Motor a anuntat ca va reconsidera prezenta companiei pe piata britanica, daca tara va iesi din UE. Directorul de vanzari si marketing al BMW, Ian Robertson, considera ca Marea Britanie ar trebui sa ramana in Uniune. BMW detine marcile britanice Mini si Rolls-Royce.

Carlos Ghosn, directorul general al Nissan, care opereaza cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie, in Sunderland, a spus ca producatorul auto va reanaliza viitorul companiei in aceasta tara, in cazul iesirii din UE. John Leech, seful departamentului pentru industrie auto al firmei de consultanta KPMG, a spus ca un Brexit, denumirea data de presa retragerii Marii Britanii din UE, ar fi daunatoare pentru tara. Un sondaj realizat de Financial Times inainte de alegerile generale a aratat ca 39% dintre britanici ar fi pentru iesirea din UE, in timp ce 40% au spus ca tara lor ar trebui sa ramana in Uniune.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri