Walmart a deschis “magazinul viitorului", care este gestionat de camere compatibile cu Inteligenta Artificiala (AI). Conceptul a fost numit Intelligent Retail Lab si este gazduit intr-un supermarket Walmart din Levittown, New York.


Magazinul newyorkez este unul dintre cele mai aglomerate supermarket-uri Walmart, cu peste 30.000 de produse, vandute pe o suprafata de 4600 mp. In aceste conditii, magazinul cu 100 de angajati este o oportunitate excelenta de testare a mediului pentru Intelligent Retail Lab, cu o serie de camere de luat vederi in tavan, scrie retaildetail.eu.

Acest tip de tehnologie poate duce cu gandul la magazinele Amazon Go, dar asemanarile se opresc aici. Spre deosebire de magazinele Amazon, camerele nu sunt utilizate pentru a vedea ce cumpara fiecare client, ci pentru a automatiza procesul de organizare a produselor: mai degraba, camerele urmaresc stocul si vad care rafturi sunt goale si au nevoie de produse noi sau chiar produsele care au expirat si trebuie inlocuite de pe rafturi. In acest fel, personalul poate folosi mai mult timp pentru a-si ajuta clientii.

In viitor, camerele de luat vederi ar trebui sa verifice, de asemenea, si disponibilitatea carucioarelor pentru cumparaturi si daca trebuie deschise case de marcat suplimentare.

De asemenea, magazinul are si birouri de informatii, unde clientii pot afla mai multe despre tehnologia utilizata pentru Intelligent Retail Lab.

Mai mult, magazinul are un perete interactiv, unde clientii se pot distra folosind inteligenta artificiala. "Zidul inteligent" poate vedea si simula pozitia corpului clientului. Obiectivul este acela de a face tehnologia sa para mai putin intimidanta.



Compania subliniaza, de asemenea, ca tehnologia nu inlocuieste locurile de munca, ci le face mai interesante, externalizand catre Inteligenta Artificiala doar sarcinile repetitive si plictisitoare.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Marile provocari ale anului 2019 pentru cei care activeaza in IT