Japonia a anuntat luni ca va cumpara o insula nelocuita in larg, in partea de sud-vest, la pretul de 132 de milioane de euro, pentru a instala un centru de antrenament pentru armata americana, relateaza AFP.

Tokio si Washington au cazut de acord in 2011 pentru a muta acest centru de formare de piloti pentru avioane de vanatoare americane in insula Mageshima, situata la circa 30 de kilometri de marea insula sudica Kyushu, conform Agerpres.ro.

Vineri a fost incheiat un acord pentru achizitionarea insulei Mageshima, "dupa discutii intre Ministerul Apararii si dezvoltatorul imobiliar care detine cea mai mare parte din insula", a precizat purtatorul de cuvant al guvernului japonez, Yoshihide Suga.

Operatiunile de antrenament aerian american se desfasoara in prezent pe insula Iwo Jima, la circa 1.200 km sud de Tokio.

Washingtonul a cerut mutarea, invocand ca Iwo Jima, locul unde s-a desfasurat o lupta-cheie in Al Doilea Razboi Mondial, este prea departe de baza militara americana de la Iwakuni (vest) unde sunt stationate avioanele de vanatoare.

Suga a precizat ca centrul de antrenament pentru aterizare va fi construit "la o data viitoare", adaugand ca nu poate oferi detalii suplimentare din cauza ca achizitia nu este finalizata.

Trupele japoneze sunt limitate la functii de aparare, in virtutea Constitutiei pacifiste a acestei tari care depinde astfel in mare parte de SUA pentru a-si garanta securitatea.

Sursa foto: MMPOP / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri