Top 10 cele mai lungi poduri din lume

Surprinzător sau nu cele mai lungi poduri din lume se regăsesc în Asia, 7 dintre ele fiind în China, iar în total cumulează o lungime de 856 kilometri, mai bine de jumătate din total fiind acoperit de doar 3 dintre acestea.

10. Line 1 – Wuhan Metro Bridge

(sursa foto: aseanrecords)

Podul de pe locul 10 face parte din sistemul de metro al orașului Wuhan, al cincilea oraș din China care și-a construit un astfel de sistem de transport în comun. Line 1 este o linie de metro suspendat și are o lungime de 37,7 kilometri. Este cel mai lung tronson de metro suspendat din lume.

9. Ponchartrain Causeway

(Sursa foto: Pinterest)

Este singura mențiune din afara Asiei în acest top. Este vorba de un dublu pod care traversează lacul Pontchartrain, din sudul Louisianei, SUA, cu o lungime de 38,44 kilometri. Până în 2018 a fost cel mai lung pod din lume de peste apă.

Citeste si:
Top 10: cele mai terifiante poduri din lume
Top 10: cele mai terifiante...

8. Beijing Grand Bridge

(Sursa foto: studyinchina.com.my)

Acesta face parte din linia de tren de mare viteză dintre Beijing și Shanghai și a fost inaugurat în 2011, la doar un an după finalizarea construcție acestuia. Are o lungime de 48,2 kilometri.

7. Bang Na Expressway

(Sursa foto: Pinterest)

Inaugurat în 2000, Bang Na Expressway din Thailanda are șase benzi, iar până în 2004 a deținut recordul de cel mai lung pod din lume. La construcția sa au fost folosiți peste 1,8 milioane de metri cubi de ciment.

Citeste si:
Românii au devenit mai bogați în 2020. Cu cât au crescut averilor lor
Românii au devenit mai bogați...

6. Podul Hong Kong – Zhuhai (Macao)

(Sursa foto: Business Wire)

Este unul dintre cele mai noi poduri din lume, fiind inaugurat în 2018, în urma unei investiții de 18,8 miliarde de dolari, pentru a permite o legătură directă între Hong Kong și orașul Zhuhai din regiunea administrativă Macao. Podul are 55 de km, iar pentru realizarea lui au fost create și patru insule artificiale.

5. Weinan Weihe Grand Bridge

(Sursa foto: bridgemastersinc.com)

Citeste si:
Angajații din Nepal şi Sri Lanka, din nou doriți în restaurantele...
Angajații din Nepal şi Sri...

Construcția acestui pod a fost finalizată în 2008, dar a fost dat în folosință abia în februarie 2010. Are o lungime de 79,7 kilometri și completează linia de tren de mare viteză dintre orașele Zhengzhou și Xi’an din China.

4. Cangde Grand Bridge

(Sursa foto: bridgemastersinc.com)

Este primul pod în acest top care depășește 100 de kilometri în lungime. Cangde Grand Bridge a fost finalizat în 2010 și are o lungime de 105,9 kilometri, fiind o parte a liniei de tren de mare viteză dintre Beijing și Shanghai.

Podul a fost construit după specificații speciale, pentru a rezista în caz de cutremur de mare magnitudine, uraganelor și inundațiilor puternice.

3. Tianjin Grand Bridge

(Sursa foto: webuildvalue.com)

Pe locul trei se află un alt pod care face parte din linia feroviară de mare viteză dintre Beijing și Shangahi. Podul din Tianjin are o lungime de 113,7 kilometri și face legătura dintre Langfang și Qingxian.

2. Viaductul Changhua–Kaohsiung

(Sursa foto: SkyscraperCity)

Viaductul se regăsește în Taiwan și reprezintă o secțiune a sistemului feroviar de mare viteză al țării. Are o lungime de 157,3 kilometri, construcția acestuia fiind finalizată în 2007. Constructorii au conceput podul în așa fel încât să reziste dezastrelor naturale, inclusiv cutremurelor severe.

1. Danyang-Kunshan Grand Bridge

(Sursa foto: Twitter)

Am ajuns și la cel mai lung pod din lume. Marele Pod Danyang-Kunshan are o lungime de 164,8 kilometri și face legătura dintre Shanghai și Nanjing, cel mai important oraș din provincia Jiangsu, aflată în sud-estul Chinei. Face parte din aceeași linie, deja faimoasă, feroviară de mare viteză dintre Beijing și Shanghai și a fost inaugurat în iunie 2011.

Construcția lui a fost demarată în 2006, iar în cei doar patru ani de construcție, la el au muncit peste 10.000 de muncitori. Investiția totală în acest proiect a fost de 8,5 miliarde de dolari.

Sursa foto: NewScientist
Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri