Cheltuielile mondiale efectuate de utilizatorii de aplicaţii mobile au atins un nivel record de aproape 65 de miliarde de dolari în primul semestru al acestui an, arată un studiu publicat de firma de cercetare de piaţă Sensor Tower.

Magazinele online operate de Apple şi Google au înregistrat o creştere explozivă a veniturilor într-un moment în care giganţii IT din California se confruntă cu o ostilitate crescută din partea a numeroşi dezvoltatori pentru condiţiile stricte pe care le impun pe platformele lor, scrie Agerpres.

Conform estimărilor Sensor Tower, o sumă de 41,5 miliarde de dolari a fost cheltuită pe magazinul App Store al celor de la Apple şi 23,4 miliarde de dolari pe magazinul Google Play în perioada ianuarie-iunie anul curent. Este vorba de o creştere de 25% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Platforma de TikTok se situează în topul aplicaţiilor mobile care au înregistrat cele mai mari venituri, cu 920 milioane de dolari în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 74% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Urmează site-ul YouTube, deţinut de Google, pe care utilizatorii au cheltuit aproximativ 565 milioane de dolari.

În ceea ce priveşte veniturile care au legătură cu jocurile mobile, acestea au crescut cu 18% în ritm anual, până la 44,7 miliarde de dolari.

Citeste si:
Apple vrea la Hollywood: compania își dorește un studio pentru a...
Apple vrea la Hollywood:...

"Chiar dacă cheltuielile consumatorilor pentru jocuri mobile cresc într-un ritm mai puţin rapid decât anul trecut, acela nu indică o încetinire a sectorului ci mai degrabă o normalizare după vârful de interes care a avut legătură cu circumstanţele extraordinare ale pandemiei de Covid-19", subliniază analiştii de la Sensor Tower.

Jocul Honor of Kings, dezvoltat de firma chineză Tencent, a fost cel mai profitabil de pe piaţa jocurilor mobile, generând venituri de 1,5 miliarde de dolari în primul semestru.

În ultima perioadă, studioul american Epic Games, cel care a dezvoltat jocul de succes Fortnite, a început să conteste controlul strâns exercitat de Apple şi Google pe platformele lor, în special comisioanele impuse dezvoltatorilor. Epic Games a demarat o acţiune în justiţie împotriva Apple, acuzând producătorul telefoanelor iPhone de abuz de poziţie dominantă şi solicitând că Apple să deschidă porţile ecosistemului său mobil.

Această acţiune vine după ce Apple a scos jocul Fortnite de pe platforma App Store, în condiţiile în care Epic Games a oferit jucătorilor o modalitate pentru a ocoli sistemul de plăţi de pe platforma App Store, în ideea de a evita comisioanele cerute de Apple. Un proces care s-a întins pe parcusul a trei săptămâni a avut loc în luna mai iar verdictul est aşteptat în vara acestui an.

Citeste si:
Techcelerator lansează 100 AI Startups, harta startup-urilor AI din...
Techcelerator lansează 100 AI...

Sursa foto: GaudiLab / Shutterstockcom

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri