Rusia a cerut ca Alphabet Google Inc să nu mai propage ceea ce a numit ameninţări împotriva cetăţenilor ruşi pe platforma sa video YouTube, o acţiune ce ar putea preveni o blocare totală a serviciului pe teritoriul rus, relatează Reuters, citat de Agerpres.

Reprezentanţii Google din Rusia nu au răspuns la o cerere de comentarii trimisă prin e-mail. Reprezentanţii Google din afara Rusiei de asemenea nu au răspuns imediat.

Autoritatea de reglementare, Roskomnadzor, a declarat că reclamele pe platformă fac apel la suspendarea sistemelor de comunicaţii ale Rusiei şi reţelelor feroviare din Belarus şi că distribuirea acestora este o dovadă a poziţiei antiruse a gigantului tehnologic din Statele Unite. Autoritatea nu spune ce conturi publică reclamele.

"Acţiunile administraţiei YouTube sunt de natură teroristă şi ameninţă viaţa şi sănătatea cetăţenilor ruşi", a declarat autoritatea rusă de reglementare a telecomunicaţiilor.

"Roskomnadzor se opune categoric unei astfel de campanii de reclame şi cere ca Google să nu mai difuzeze videoclipuri anti-Rusia cât mai rapid posibil".

Aceasta este ultima salvă dintr-o dispută între Moscova şi companii tech străine în privinţa Ucrainei.

YouTube, care a blocat la nivel global mass-media ruse finanţate de stat, se află sub o presiune puternică din partea regulatorului de comunicaţii şi a politicienilor în Rusia.

Revoltată că Meta Platforms permite utilizatorilor reţelelor social media din Ucraina să posteze mesaje precum "Moarte invadatorilor ruşi", Moscova a blocat Instagram în această săptămână după ce a oprit deja accesul la Facebook din cauza a ceea ce numeşte a fi restricţii ale platformei asupra mass-media ruse.

Media de ştiri ruse, inclusiv RIA şi Sputnik, au citat o sursă nenominalizată potrivit căreia YouTube ar putea fi blocat săptămâna viitoare sau încă de vineri.

Fostul preşedinte rus Dmitri Medvedev a criticat vehement vineri firmele străine de social media, menţionând atât Meta, cât şi YouTube, dar a dat de înţeles că uşa ce duce la posibila lor revenire pe piaţa rusă ar fi lăsată întredeschisă.

"'Gardienii" libertăţii de exprimare au permis cu toată seriozitatea utilizatorilor reţelelor lor sociale să ureze moartea armatei ruse', a scris Medvedev, care a fost preşedinte din 2008 până în 2012 şi acum este secretar adjunct al Consiliului Securităţii Rusiei, pe aplicaţia de mesagerie Telegram.

Medvedev a spus că Rusia are instrumentele şi experienţa necesare să dezvolte propriile reţele sociale, adăugând că "jocul într-o singură direcţie" al firmelor occidentale care controlează fluxurile de informaţii nu poate continua.

"Pentru a se întoarce, ele vor trebui să-şi dovedească independenţa şi atitudinea bună faţă de Rusia şi cetăţenii săi", a scris el.

VKontakte, răspunsul Rusiei la Facebook, a bătut recordul de activitate pe platforma sa de când Rusia a trimis trupe în Ucraina la 24 februarie.

Site-ul a atras 300.000 de noi utilizatori în cele două săptămâni de după ce Rusia a început ceea ce numeşte o ''operaţiune specială de demilitarizare şi denazificare" a vecinului său.

În ziua în care Instagram a fost blocat în Rusia, VKontakte a anunţat că audienţa sa internă zilnică a crescut cu 8,7% la peste 50 de milioane de persoane, un nou record.

Anton Gorelkin, membru al comitetului de informaţii şi comunicaţii al Dumei de Stat din Rusia, le-a indicat ruşilor să se îndrepte către servicii care i-ar ajuta să mute videoclipurile de pe YouTube pe cel intern echivalent, RuTube.

"Nu înseamnă că fac apel la toată lumea să plece imediat de pe YouTube", a spus el pe canalul său de Telegram. "Dar, probabil, în lumina evenimentelor recente merită urmat principiul de a nu-ţi ţine toate ouăle într-un singur coş", a adăugat el.

El a spus la începutul acestei săptămâni că YouTube s-ar putea confrunta cu aceeaşi soartă ca Instagram dacă va continua "să acţioneze ca o armă în războiul informaţional".

Antreprenorii ruşi în tehnologie au declarat în această săptămână că vor lansa aplicaţia de partajare a imaginilor Rossgram pe piaţa internă pentru a ajuta la umplerea golului lăsat de Instagram.

În noiembrie, Gazprom Media a lansat Yappy ca rival intern al platformei de partajare video TikTok.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri