Oamenii vor putea să aleagă un „X” ca sex pe pașapoartele americane începând de săptămâna viitoare, o promisiune de campanie a administrației Biden-Harris care speră să promoveze „demnitatea, respectul și autodeterminarea” non-binarului, persoane intersexuale, transgender și neconforme de gen.

Pe 31 martie, Ziua Vizibilității Transgenderilor, Departamentul de Stat al SUA a anunțat că opțiunea va fi deschisă tuturor celor care solicită un pașaport american începând cu 11 aprilie 2022 și va deveni disponibilă pentru alte documente oficiale anul viitor.

„După o analiză atentă a cercetării efectuate și feedback-ul membrilor comunității, am ajuns la concluzia că definiția markerului X de gen pe formularele publice ale Departamentului de Stat va fi „Nespecificată sau altă identitate de gen.” Această definiție respectă intimitatea indivizilor în timp ce promovează incluziunea”, a declarat Antony Blinken, secretarul de stat al SUA, într-un comunicat, citat de ILFScience.

Mișcarea îndeplinește una dintre promisiunile de campanie ale președintelui Joe Biden, care a declarat că „fiecare persoană transgender sau non-binară ar trebui să aibă opțiunea de a-și schimba marcajul de gen la „M”, „F” sau „X” pe actele guvernamentale, pașapoarte și alte documente.”

„Acesta este un pas major în îndeplinirea angajamentului președintelui de a extinde accesul la documente de identificare exacte pentru americanii transgender și non-binari”, a spus Casa Albă într-un anunț recent.

Presiunile de a avea această opțiune datează încă din 2015, când Dana Zzyym a lansat o luptă juridică împotriva Departamentului de Stat pentru că a refuzat să elibereze un pașaport care recunoaște că sunt intersexuali.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri