13 August 2007

Profitul Orkla a crescut cu 14% in Q2, pana la 205 mil. dolari



Corporatia norvegiana Orkla a raportat in al doilea trimestru al anului un profit operational de 1,19 miliarde de coroane norvegiene (205,3 milioane dolari), in crestere cu 14% fata de perioada similara a anului trecut, relateaza NewsIn, citand Reuters.

"Nu suntem satisfacuti de rezultatele din ultima perioada a companiei Orkla Foods. sirul de programe implementate au ca scop aducerea companiei anul viitor la un nivel de profitabilitate similar celui de anul trecut", a declarat directorul executiv, Dag Opedal.

Cu toate ca piata alimentara nordica se asteapta sa ramana stabila in urmatoarele trimestre, preturile de furnizare a materiilor prime sau a celor de impachetare ar putea sa scada sub asteptari. Orkla a afirmat ca piata americana pentru produsele lor din aluminiu marca suedeza Sapa a fost mult mai slaba fata de anul trecut, inregistand o scadere cu 15- 20%, cu toate ca pe alte piate Sapa a ramas stabila.

Grupul norvegian Orkla a intrat pe piata romaneasca in 2002, prin achizitionarea companiei Topway Food un producator de margarina, sosuri, ketchup si mustar, iar in 2005 a preluat, de asemenea, producatorul de pate Ardealul si pe cel de margarina Royal Brinkers. Aceste trei noi achizitii i-a adus firmei Orkla Foods Romania cinci noi fabrici de productie si peste 750 de noi angajati.

Orkla Foods Romania face parte din grupul Orkla, cotat la bursa din Norvegia, care a inregistrat venituri de sapte miliarde de euro in 2006, activand in domeniile bunurilor de consum de marca, media, chimiei si investitiilor financiare.



Citeste si