11 Ianuarie 2007

'Distrugerea clonelor bancare, etalon in idei de afaceri’



Marius Ghenea, Dragos Anastasiu si Sorin Posa, oameni care au construit o afacere de la zero, intra astazi pe scena celui mai nou business reality show din piata de media autohtona. Arena Leilor este varianta pentru Romania a programului Dragon’s Den, un proiect tv care, pana in prezent, a fost difuzat cu succes in numeroase tari din lume: Noua Zeelanda, Australia, Ucraina, Japonia, Marea Britanie. Cosmina Popescu, producatorul prgramului Arena Leilor, ne ofera in premiera cele mai interesante detalii din culisele emisiunii.
Wall-Street: Care este, pe scurt, ideea emisiunii “Arena Leilor”?

Cosmina Popescu: In Arena Leilor poti obtine finantare pentru afacerea ta. Daca vorbim despre idei care definesc, atunci ce se intampla este ceea ce da valoare acestui produs de televiziune. Aducand in zona de vizibilitate o negociere reala de business obtii un tipar usor de reprodus, afli regulile de care tin cont investitorii, observi nivelul propunerilor-toate aceste indicii te pot stimula si ajuta sa incepi si tu o afacere.

Wall-Street : Cui se adreseaza aceasta emisiune?

Cosmina Popescu: Emisiune se difuzeaza pe TVR2, care apeleaza interesul unui public tanar. Cand spun tanar nu spun puber. Exista o generatie care incepe cu cei care tocmai terminau facultatea in ‘89, formata din oamenii care sustin acum noua cultura de business si carora li se alatura cei tineri care nu au avut timp pana acum sa construiasca propria afacere.

Wall-Street: Care credeti ca este potentialul business reality show-urilor pe piata media autohtona?

Cosmina Popescu: Pana acum, din lumea de business s-au dezbatut doua teme majore: fie macro-problemele economiei-actorii aici, foarte atent urmariti fiind politicieni care, desi contestabili in privinta pregatirii lor, au reusit sa depene discursuri excesive pe acest subiect. Cea de-a doua tema, plasata sub lupa atentiei publice, este pojghita de activitati mondene, ambalajul de cancanuri si declaratiile lor stupefiante in care sunt impachetati unii dintre cei mai bogaþi români din Top 300.
Spre deosebire de acestea, Arena Leilor este o noutate pe piata media autohtona nu numai prin formatul emisiunii, dar si prin calitatea foarte buna a participantilor, a mesajului emisiunii si al obiectivelor intregului program.

Wall-Street: Cum ati facut public mesajul emisiunii?

Cosmina Popescu: Am avut promouri repetate pe TVR1 si TVR2, incepand cu luna august. Pe de alta parte, echipa noastra a informat si a initiat colaborari cu peste 40 de asociatii profesionale, fundatii si institutii ale statului care sustin antreprenorii. Raspunsurile, in general, sunt inconsistente. Incetineala sau reticenta oamenilor functioneaza excelent.

Wall-Street: Cum ati ales “leii” si care au fost calitatile pe care le-ati urmarit la acestia?


Cosmina Popescu: In privinta alegerii milionarilor, a leilor din Arena, principalul criteriu a fost transparenta afacerilor. Altfel spus, fiecare dintre ei poate raspunde fara ezitare la intrebarea "Cum ati facut primul milion de dolari?". Un al doilea criteriu, la fel de important, a fost deschiderea lor deosebita fata de alte activitati de business decat cele in care au avut succes. Arena leilor incearca sa atinga mai degraba partea legata de imaginea publica a omului de afaceri din Romania. E aici o nuanta importanta. Incercam sa facem mai vizibile aspectele ce tin de latura de business, asa ca am ales investitori sustinuti de performanta si transparenta in afacerile lor.

Wall-Street: Veti urmari o anumita afacere chiar si dupa ce investitorul a investit bani in afacere?

Cosmina Popescu: Formatul Sony Pictures nu presupune un fallow-up dar ne vom gandi daca este posibil un astfel de episod.

Wall-Street: V-ati gandit si la posibilitatea de a aduce si “lei” straini?

Cosmina Popescu: Nu, nu este cazul de a aduce Lei din strainatate, deoarece investitorii autohtoni se pot identifica usor cu participantii. Si ei au fost intr-o situatie similara, au pornit candva de la zero, au dat peste aceleasi obstacole autohtone asa ca sunt candidatii cei mai potriviti pentru acest format.

Wall-Street: Cand au inceput filmarile si cand se vor termina?

Cosmina Popescu:
Filmarile negocierilor au inceput la sfarsitul lui noiembrie si credem ca se vor termina la sfarsitul lui februarie.

Wall-Street: Va ganditi sa puneti in scena si alte serii ale emisiunii? De ce anume va depinde aceasta decizie?

Cosmina Popescu: Da, ne dorim o continuare.Totul depinde de impactul primei serii si de audienta.

Wall-Street: Care ar fi cele mai interesante (neobisnuite) domenii in care sunt aplicate ideile de afaceri propuse de sutele de candidati?

Cosmina Popescu: Exista o scala interesanta a creativitatii la aceasta emisiune. Etalon sunt ideile de afaceri cu rachete cosmice, vidanje second-hand, distrugerea clonelor bancare, comercializarea meduzelor, alifiile care vindeca practic orice sau alibiuri pentru sotii infideli.

Wall-Street: Dar cele mai des intalnite segmente de afaceri?

Cosmina Popescu: Sunt multe domenii de afaceri reprezentate in Arena . Avem e-commerce si afaceri in IT, domeniul turismului-pensiuni sau solutii de agrement, au fost prezentate inventii, produse noi sau au fost propuse afaceri cu combustibili ecologici.

Wall-Street: Care este obiectivul propus de dvs. in ceea ce priveste ratingul?


Cosmina Popescu: Ne dorim sa obtinem intai dominatie in segmentul orar in care este programata emisiunea.

Wall-Street: Care este bugetul emisiunii?

Cosmina Popescu: Bugetul emisiunii este unul mediu, comparabil cu cel al unei emisiuni complexe care necesita inregistrari cu car dar si filmari suplimentare.



Citeste si