O locuinta este mai mult decat o investitie, este "acasa". La ce trebuie sa fii atent cand treci prin procesul de receptie apartament nou

Achizitia unei locuinte poate fi interpretata drept o investitie, un plasament similar celor pe care investitorii le realizeaza frecevent pe piata de capital. Dar, asa cum un investitor, inainte de a realiza un plasament in actiunile unei companii listate pe bursa, obisnuieste sa ia in calcul situatia financiara a acesteia, profitabilitatea si capacitatea viitoare de a distribui dividende actionarilor, tot asa procesul de predare-primire este momentul in care clientul face o ultima vizita pentru a analiza locuinta recent achizitionata. Aceasta etapa este esentiala, pentru a evita eventuale probleme ulterioare si bineinteles costuri suplimentare.

"Receptia se face, de regula, in prezenta unui reprezentant tehnic al dezvoltatorului imobiliar. Iti este, de asemenea, permis sa vii insotit de orice tip de specialist (expert in hidroizolatii, instalatii, structura de rezistenta s.a.m.d.), insa iti recomandam cumparatorilor de locuinte sa se asigure dinainte ca acea persoana este cu adevarat specializata si ca poate oferi opinii obiective si concrete. Nu sunt putine cazurile in care clientii vin alaturi de diletanti care le furnizeaza mai mult informatii eronate sau de mica importanta", spun reprezentantii companiei de consultanta imobiliara The Concept.

La ce trebuie sa fii atent cand treci prin procesul de receptie

Intr-o prima faza, ar trebui sa faca o verificare atenta din punct de vedere juridic privind autorizatia de construire, procesul-verbal de receptie a lucrarii, cadastru. Cumparatorul ar trebui sa fie atent si ca in cadastru sa figureze exact ceea ce achizitioneaza - sa nu existe elemente suplimentare in plan sau in realitate. Un alt aspect este legat de finisaje – daca finisajele sunt unele speciale, alese de cumparator, acesta trebuie sa se asigure ca firma care va monta respectivele finisaje stie cum sa le monteze pentru a nu provoca daune.

Alte elemente care necesita o atentie suplimentara din partea cumparatorului, potrivit reprezentantilor The Concept:

  • Lifturile – functioneaza corect? Se simte miros de incins in interiorul acestora?
  • Balcoane si terase – exista panta de scurgere catre gurile de preluare a apelor pluviale? Balustrada este perfect stabila?
  • Aer conditionat (daca exista) – verifica functionalitatea echipamentului si a telecomenzii
  • Ghenele de instalatii pentru bai si bucatarii – verifica sa fie perfect curate, fara scurgeri pe tevi
  • Izolatia termica – este cea stabilita prin contract? Cati centrimetri are grosime? Din ce este realizata?
  • Tavanul – in cazul in care este tencuit si nu placat cu gips-carton, tencuiala trebuie fixata cu amorsa. Intreaba daca intr-adevar s-a folosit!
  • Parchetul – fii atent sa fie drept, fara urme de umflare si fara rosturi distantate
  • Hidroizolatia – peretii trebuie sa fie uscati si sanatosi, fara pete sau urme de infiltratii; verifica in principal starea tavanului si a peretilor adiacenti ferestrelor sau usilor exterioare
  • Gresia si faianta – sunt montate in concordanta cu cele stabilite contractual? Verifica, de asemenea, ca rosturile sa pastreze dimensiunea corecta si ca placile sa fie in perfecta stare.
  • Tamplaria – se inchide si se deschide perfect?
  • Instalatia sanitara – cum functioneaza pompele? Exista presiune suficienta la robinet? Se evacueaza corect apa si deseurile menajere? Este miros in baie? Daca da, inseamna ca este ceva in neregula.
  • Instalatiile termice – Centrala termica este corect dimensionata raportat la intreaga locuinta? Apa calda circula corect catre robinete si catre radiatoare?
  • Instalatia electrica – testeaza prizele si intrerupatoarele si afla ce putere ai alocata ca sa stii cate echipamente poti folosi in acelasi timp
  • Interfonul – suna-te de la intrarea in bloc
  • Subsol (daca exista) – este uscat si fara fisuri?
  • Verifica indexul contorului electric si al celor de gaze si apa si include-le in actul ce urmeaza sa il semnezi;
  • Asigura-te ca plata facturilor la utilitati este efectuata la zi intrucat furnizorii de utilitati nu accepta transferul daca exista facturi restante.

"Fiecare observatie obiectiva, daca exista, trebuie mentionata in procesul verbal de receptie apartament nou, alaturi de un timp de remediere. Probabil par multe lucruri la prima vedere, insa este o decizie ce va influenta multi ani de acum inainte", mai spun reprezentantii The Concept.

Citeste si:
Dunwell: Proiecte noi pe harta dezvoltarilor de spatii industriale....
Dunwell: Proiecte noi pe...

PHOTOCREO Michal Bednarek / Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Interviuri »



Citeste si
Elefantul din sufrageria agentiilor imobiliare