Consiliul Concurentei va lansa pana la sfarsitul acestui an Monitorul Preturilor, site-ul care va afisa preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei, a declarat presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu.

"Vrem sa cream, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platforma on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preturilor, prin intermediul careia clientii vor putea afla unde gasesc mai ieftin produsele de care sunt interesati. In acest fel, se va crea o presiune concurentiala asupra magazinelor pentru a oferi preturi din ce in ce mai bune", a afirmat Chiritoiu, scrie Mediafax.

Principala problema cu care se confrunta autoritatea de concurenta in acest caz este reticenta marilor lanturi de magazine de a se implica in proiect. Reprezentantii acestora au sustinut de mai multe ori ca Monitorul Preturilor este greu de realizat, avand in vedere ca modificarile de pret pot aparea zilnic si chiar de mai multe ori pe zi. In prezent, marii retailerii detin aproximativ 60% din piata de comert din Romania.

"Retailerii considera este complicat sa furnizeze preturile produselor pe care le comercializeaza. In cele din urma, dupa mai multe multe intalniri si discutii cu reprezentantii fiecarui lant de magazine, acestia au fost de acord cu realizarea proiectului",, a explicat presedintele Consiliului Concurentei. Chiritoiu a spus ca recent a avut loc prima intalnire la nivel tehnic intre toate partile implicate.

"Transparenta proiectului, faptul ca se vor gasi intr-un singur loc preturile de la mai multe magazine si pot fi comparate, nu trezeste entuziasm la nivelul tuturor. In ciuda acestui fapt, se pare ca aceasta este tendinta in toata lumea, nu numai la noi si ca urmare, un asemenea instrument va aparea, indiferent daca retailerilor le place sau nu", a aratat Bogdan Chiritoiu.

Retail jobs

Presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca doreste ca site-ul Monitorul Preturilor sa fie functional pana la sfarsitul acestui an. "Vrem ca proiectul sa fie gata pana la sfarsitul anului. Insa nu este un lucru usor de facut. Noi vom coordona proiectul, in parteneriat cu Guvernul prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), ne vom consulta cu Asociatia Nationala a Comerciantilor Mici si Mijlocii, dar si cu un ONG, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor", a spus Chiritoiu.

In urma, deciziei Guvernului de a reduce, de la 1 iunie, TVA la 9% la toate produsele alimentare, la bauturile nealcoolice si la serviciile de alimentatie publica, Consiliul Concurentei a inceput o actiune de monitorizare a preturilor inainte si dupa aplicarea acestei masuri. Astfel, autoritatea de concurenta urmareste preturile a 18 produse din aproximativ 600 de magazine din comertul traditional si noua retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny, Profi.

"Potrivit analizei facute in lunile mai si iunie, am observat ca, in cazul comertului modern, aproape intraga reducerea de TVA s-a transmis preturile alimentelor, acestea inregistrand o scadere de 12%. Acest fapt demonstreza ca exista o concurenta puternica intre marile lanturi de magazine. In comertul traditional, insa, scaderea preturilor a fost de 9% si e cumva logic avand in vedere ca intre ele concurenta nu este foarte intensa, iar o alta cauza ar putea fi evaziunea mare din sector", a mentionat presedintele Consiliului Concurentei. Potrivit acestuia, procesul de monitorizare se va desfasura pana in luna septembrie inclusiv. Proiectul a fost anuntat initial de fostul ministru al Economiei Adriean Videanu, in iulie 2010, insa nu a fost realizat

Citeste si:
Monitorul Preţurilor: Compari preţurile produselor de protecție...
Monitorul Preţurilor:...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri