Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci a anulat o Instructiune pe baza careia o marca noua nu putea fi inregistrata daca era identica sau semana cu una deja existenta. Detinatorii de marci inregistrate trebuie sa-si pazeasca singuri brandurile, pentru ca oricine poate obtine de la OSIM inregistrarea prin suprapunere a unor semne identice

Instructiunea de Serviciu nr. 5/17.10.2012, emisa de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), detaliaza procedura de examinare a marcilor si stabileste, intre altele, ca o cerere de inregistrare trebuie respinsa daca s-a constatat „existenta unei marci anterioare identice“. Ei bine, aceasta Instructiune a fost anulata printr-un ordin intern al aceluiasi OSIM, emis in ianuarie 2016, starnindu-se astfel o serie de controverse in „piata“ protejarii proprietatilor intelectuale , conform Adevarul.

Pe de-o parte, detinatorii de marci deja inregistrate sunt nevoiti sa stea mereu cu ochii pe publicatiile OSIM, pentru ca oricand poate aparea un „binevoitor“ care solicita inregistrarea aceleiasi marci, iar daca nu a intampinat o contestatie ferma in termen de doua luni, „binevoitorul“ poate obtine suprapunerea cu marca deja existenta. De cealalta parte, OSIM - care tocmai si-a anulat propria procedura de examinare prin care putea respinge inregistrarea de marci identice - mai poate invoca doar ca „motiv relativ“ un articol din Legea nr. 84/1998 republicata in 2014. Articolul respectiv (Art. 6 lit. a) prevede ca o marca este refuzata la inregistrare „daca este identica cu o marca anterioara, iar produsele si serviciile pentru care marca este solicitata sau a fost inregistrata sunt identice cu cele pentru care marca anterioara este protejata“.

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Sursa foto: Bignai / Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri