7 Septembrie 2017

Decizia Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii in cazul incidentului din supermarketul Kaufland din Odorheiu Secuiesc



Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii a decis ca nu exista niciun element de discriminare in cazul incidentului din supermarketul Kaufland din Odorheiu Secuiesc, cand un client a pretins ca nu a fost servit de un angajat din cauza faptului ca vorbea limba romana.

Potrivit unui comunicat de presa, Colegiul director a constatat ca autorul filmului nu a respectat regulile de etica ale testarii ce tin de corectitudinea dovezilor si ca prin publicarea filmului s-a generat in societate o instigare la ura pe criteriul apartenentei etnice, savarsita prin raspandirea unor informatii incomplete sau false.

“In speta, nu se intrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directa, nu exista un tratament diferentiat si un raport de cauzalitate intre criteriul invocat si fapta”, se precizeaza in comunicat. De asemenea, Consiliul pentru Combaterea Discriminarii precizeaza ca nu exista un raport de cauzalitate intre criteriul invocat si fapta.

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii s-a autosesizat dupa publicarea filmului pe internet de catre vloggerul Militianul, in care acesta sustine ca nu a fost servit de o angajata a Kaufland deoarece a vorbit in limba romana.

ANPC a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul Kaufland din Odorheiu Secuiesc. Comisarul Sorin Susanu a declarat pentru Romania Libera ca a nu servi clienti care nu vorbesc maghiara nu a fost un accident, ci o practica, de aceea a luat aceasta masura.

La randul sau, Kaufland a emis un comunicat in care subliniaza ca angajata care ar fi refuzat sa il serveasca pe clientul de la magazinul din Odorheiu Secuiesc ar fi fost vizitata de 3 ori in 16 minute de aceeasi persoana, fiind vorba de o provocare.



Citeste si