Cat cheltuiesc si ce cadouri fac romanii de Craciun
Majoritatea romanilor ofera cadouri la finalul anului, fie ca este vorba de ocazia Craciunului, fie ca de Revelion. In medie, o persoana ofera cadouri altor 5 persoane – rudelor, prietenilor si colegilor, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare DaedalusMillwardBrown in perioada 28 noiembrie - 7 decembrie pe un esantion de 998 respondenti, cu varsta cuprinsa intre 14-65 ani, din mediul urban.
Patrick Vrabie • 23 Decembrie 2011 • Lifestyle




1 / 4
Cate persoane fac cadouri la final de an?
2 / 4
Ce cadouri prefera sa faca romanii?
3 / 4
De unde sunt achizitionate cadourile?
4 / 4
Care este bugetul alocat pentru cadouri?
Peste 88% dintre romani vor oferi cadouri cu ocazia sarbatorilor de Craciun, in timp ce 8,1% dintre acestia nu intentioneaza sa o faca. 3,6% din cei 998 respondenti nu au raspuns acestui sondaj.
Din cei 88,3% care vor face o surpriza celor dragi cu prilejul Craciunului, 34,6% vor darui cadouri pentru 4-5 persoane, 27,1% pentru 2-3 persoane, 14,8% vor oferi cadouri unui numar de 8-10 persoane. Diferenta destul de mare si la extreme: 7% vor darui cadouri unui grup de peste 10 persoane, in timp ce pentru o persoana, doar 3,8% din respondenti vor face un gest de Sarbatori*.
Rudele apropiate se bucura de cea mai mare atentie din partea “mosului”, peste 98% alegand sa ofere cadourile familiei. 37,8% fac cadouri prietenilor, in timp ce numai 13% aleg sa isi surprinda colegii*.
In ceea ce priveste motivarea de a nu oferi cadouri de Craciun, 88 respondenti ai acestui sondaj sustin ca duc lipsa de resurse financiare, in timp ce 16% dintre acestia nu obisnuiesc sa cumpere cadouri de sarbatori sau pentru finalul de an.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor
Din cei 88,3% care vor face o surpriza celor dragi cu prilejul Craciunului, 34,6% vor darui cadouri pentru 4-5 persoane, 27,1% pentru 2-3 persoane, 14,8% vor oferi cadouri unui numar de 8-10 persoane. Diferenta destul de mare si la extreme: 7% vor darui cadouri unui grup de peste 10 persoane, in timp ce pentru o persoana, doar 3,8% din respondenti vor face un gest de Sarbatori*.
Rudele apropiate se bucura de cea mai mare atentie din partea “mosului”, peste 98% alegand sa ofere cadourile familiei. 37,8% fac cadouri prietenilor, in timp ce numai 13% aleg sa isi surprinda colegii*.
In ceea ce priveste motivarea de a nu oferi cadouri de Craciun, 88 respondenti ai acestui sondaj sustin ca duc lipsa de resurse financiare, in timp ce 16% dintre acestia nu obisnuiesc sa cumpere cadouri de sarbatori sau pentru finalul de an.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor
Pentru rude, cei 869 respondenti chestionati de compania Daedalus Millward Brown prefera sa ofere de sarbatori articole de imbracaminte (41,5%), dulciuri (32,6%) sau jocuri/jucarii (23,4%). La polul opus se afla alimentele si/sau bauturile (11,2%) si produsele decorative (10,4%).
Din 313 persoane chestionate, acestea ar oferi prietenilor articole de imbracaminte (20,2%) sau produse decorative (16,7%), in timp ce numai 14,6% ar oferi alimente si 10,6% ar oferi bijuterii sau ceasuri.
Pentru colegi, 19,6% dintre cei chestionati vor oferi dulciuri, 14,9% produse decorative, in timp ce la polul opus se afla articolele de imbracaminte (9,8%) si cartile (9,6%)*.
Din 313 persoane chestionate, acestea ar oferi prietenilor articole de imbracaminte (20,2%) sau produse decorative (16,7%), in timp ce numai 14,6% ar oferi alimente si 10,6% ar oferi bijuterii sau ceasuri.
Pentru colegi, 19,6% dintre cei chestionati vor oferi dulciuri, 14,9% produse decorative, in timp ce la polul opus se afla articolele de imbracaminte (9,8%) si cartile (9,6%)*.
Supermarketul, (57,4%), hypermarketul (52,2%) si mallul (38,8%) sunt locurile din care cele 876 persoane chestionate achizitioneaza cadourile.
Cel mai putin cautate locuri sunt magazinele online din tara (11,2%), magazinele online din strainatate (3%) si teleshoppingul (1,6%)*.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor
Cel mai putin cautate locuri sunt magazinele online din tara (11,2%), magazinele online din strainatate (3%) si teleshoppingul (1,6%)*.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor
Bugetul alocat cadourilor oferite de cele 876 persoane chestionate este cuprins intre 100-500 lei, reiese din raportul DaedalusMillwardBrown.
Astfel,15,7% din cei chestionati estimeaza ca vor face cadouri cuprinse intre 400-500 lei, 15,6% intre 200-300 lei si 15,5% intre 100-200 lei.
La polul opus se afla investitia in cadourile de pana in 50 lei (3%), 600-700 lei (3%) si 700-800 (1,5%).
Comparativ cu anul trecut, 42,5% din cei chestionati vor plati mai putin, 35,4% vor plati la fel, 19,8% vor investi in cadourile de Craciun mai mult*.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor.
Astfel,15,7% din cei chestionati estimeaza ca vor face cadouri cuprinse intre 400-500 lei, 15,6% intre 200-300 lei si 15,5% intre 100-200 lei.
La polul opus se afla investitia in cadourile de pana in 50 lei (3%), 600-700 lei (3%) si 700-800 (1,5%).
Comparativ cu anul trecut, 42,5% din cei chestionati vor plati mai putin, 35,4% vor plati la fel, 19,8% vor investi in cadourile de Craciun mai mult*.
*NOTA: Procentele provin din votul multiplu (raspunsul deschis) al respondentilor.
Te-ar putea interesa si: