Monsieur Oscar (Denis Lavant) pare sa se indrepte catre o zi obisnuita de munca. Despartindu-se de sotie si copii asa cum vedem in multe filme americane, M. Oscar este preluat de o limuzina pentru a fi condus catre cele opt locuri de intalnire din ziua respectiva. Esti deja convins ca M. Oscar este CEO-ul unei companii importante, dar imediat asteptarile iti sunt inselate intr-un mod grandios, atunci cand Oscar devine cersetor...
Roller-coaster-ul asteptarilor dezamagite continua pentru inca mult timp, nivelul de intrigare crescand exponential. La un moment dat, domnul Oscar iese din canalizarea pariziana schiopatand, reteaza cu dintii mana unei domnisoare, ca apoi sa o rapeasca pe Eva Mendes... Desi cu multe rasturnari, filmul isi pastreaza cu brio coerenta - un merit important avandu-l Denis Lavant, interpretul credibil in orice ipostaza al domnului Oscar.
Holy Motors nu se indreapta, insa, catre un loc la fel de fermecator ca primele inlantuiri de scene conduse de Lavant. M. Oscar e obosit. Rapus de intalnirea cu o femeie care pare sa fie corespondentul lui feminin (Kylie Minogue), M. Oscar apare ducand pe umeri un sentiment de sfarseala. Giumbuslucurile s-au terminat, lasand loc unei meditatii existentiale despre sensul si scopul intregului efort actoricesc si cinematografic.
Dar meditatia nu este atat de cursiva cu celelalte scene din Holy Motors, mult mai inchegate, iar momentul muzical oferit de Kylie Minogue este pragul care separa portiunea fluida a filmului de cea lungita fortat si melodramatica.
Aflat in competitia pentru Palme d'Or din acest an la Cannes, unde a facut valuri, Holy Motors e o pledoarie indirecta pentru filmul european care poate fi fresh, inteligent si entertaining si care inca se poate compara cu vitalitatea remarcabila a unor cinematografii ca cea japoneza, sud-coreeana, chineza, taiwaneza...
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: