De aproape trei ani Ioana Enache ocupa cea mai importanta pozitie in compania Amway Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din vanzari directe pe plan local. Combinatia de antreprenoriat si multinationala i se potriveste ca o manusa celei care se vede mai degraba ca un partener decat ca un manager.

In cei trei ani de cand conduce business-ul companiei de vanzari directe Amway in Romania am privit-o pe Ioana Enache ca pe unul dintre cei mai deschisi manageri in relatia cu angajatii si presa. Ca orice manager si Ioana Enache a trecut printr-o evolutie ca stil de leadership. Ea marturiseste ca la inceputul carierei era de parere "ca tot ce tine de business trebuia sa fie strict. Mi-am dat seama insa ca trebuie sa gasesti pentru fiecare om in parte competenta cea mai buna, zona sa de confort. In momentul ala se intampla magia”, mi-a spus Ioana Enache.

Inainte de a se alatura Amway Romania a lucrat atat in multinationale precum GlaxoSmithKlaine si OMV, cat si in zona antreprenoriatului, cand, timp de cinci ani, a condus propria sa firma de consultanta. “Revenita intr-o multinationala am ramas cu spiritul antreprenorial reactionand in anumite situatii similar unui antreprenor. Am ajuns in Amway, o companie pentru antreprenori si imi place foarte mult aceasta combinatie. In momentul acesta nu ma gandesc din nou la antreprenoriat. Mi se pare ca tot ce am avut in bagajul meu de experiente de business se potriveste perfect: noi oferim oportunitatea unui business si a unui venit suplimentar unor oameni care vor sa se dezvolte pe aceasta zona”, afirma CEO-ul Amway Romania.

Ghidata de o pasiune aparte pentru zona creativa si decoratiuni, Ioana Enache spune totusi ca, daca ar fi pusa in situatia ca peste mai multi ani sa aleaga din nou calea antreprenoriatului, arta, designul interior dar si zona de lucru cu oamenii vor ramane clar in paleta sa de optiuni. In prezent, in putinul timp liber pe care il are la dispozitie, nu rateaza niciun targ de antichitati sau magazin de decoratiuni. “Ador sa decorez case, este unul dintre hobby-urile mele. Ma documentez foarte mult in zona aceasta”, completeaza Ioana Enache.

A facut si pasi concreti in aceasta directie ocupandu-se de decorarea proprietatilor pe care familia sa le detine, printre care o vila in statiunea Sinaia, locul sau de relaxare departe de Bucuresti. “In Sinaia mi-a placut sa scormonesc in istoria caselor, cu o arhitectura aparte, am aflat totul despre fiecare in parte. Avem o zestre minunata noi, ca si popor”, crede aceasta.

Daca nu schiaza la Sinaia, la cota 2.000, o gasesti in concediu, fie in Provence, unde are tot timpul “ceva de descoperit”, fie in Mauritius, unde pentru prima oara in viata sa “a uitat sa respire”. “Am inotat cu delfini salbatici. A fost prima data cand mie mi s-a taiat respiratia. Este fabulos. Am inteles ca delfinii mananca noaptea si in timpul zilei socializeaza. Cred ca am vazut sute de delfini. A fost magic”, isi aminteste Ioana Enache.

Inotul este si principala sa pasiune in timpul liber, pe langa familie. A practicat acest sport la nivel de performanta, de la 6 la 12 ani. “Am fost campioana, am numeroase diplome acasa. M-a ajutat foarte mult sportul, competitia, ideea de a avea performanta. Am inceput la 6 ani si am facut inot de performanta pana la 12 ani dupa care bunica mea s-a speriat si a zis stop, copila noastra va fi prea inalta. Mi-a parut rau, imi placea foarte mult. Dupa inot, am facut atletism. In prezent incerc sa ajung de 2 ori pe saptamana la inot”, mai spune Enache.

Bifeaza pe lista pasiunilor cititul, dar si Festivalul George Enescu, acel moment din an in care “parca si Bucurestiul miroase mai frumos, cel putin in zona Ateneului Roman”. “Citesc mult Blaga, insa nu l-am mai citit de foarte mult timp si am uitat penita sa magica si delicatetea scrisului sau. Am mai citit Arta simplitatii de Dominique Loreau si Ioana Parvulescu cu In intimitatea secolului 19, care este o foarte frumoasa trecere prin istoria noastra. Te simti mandru ca esti roman si iti aduci aminte de ce strainii veneau in tara noastra si ramaneau aici. Era o eleganta sociala fabuloasa in perioada aceea, inca o avem undeva in ADN-ul nostru, trebuie doar redescoperita”, considera Ioana Enache.

Pentru anul viitor, se gandeste deja la optiunile pentru concediu, pe lista scurta aflandu-se Bucovina, unde isi doreste de foarte mult timp sa ajunga, dar si insorita Grecie. In plus, o saptamana la finalul lunii august este rezervata de ceva ani incoace festivalului de fotografie si film din Vama Veche, unde sotul ei participa cu propriile creatii, in timp ce fiul lor se implica in calitate de voluntar.

In ceea ce priveste prioritatile trasate pentru anul viitor in business, Ioana Enache bifeaza noi lansari de produse pe piata din Romania, una dintre cele mai importante din campania Amway si dezvoltarea business-ului din Bulgaria, tara pe care o coordoneaza incepand din acest an. In prezent, campania Amway numara in Romania circa 40.000 de reprezentanti, in timp ce in Bulgaria compania are aproape 11.000 la cateva luni de la lansare si isi propune sa finalizeze acest an cu un numar de 20.000 de reprezentanti.

“Este un business deschis pentru toata lumea, insa nu toti au succes in acest tip de afacere. Depinde foarte mult de gradul de implicare. Ceea ce ma surprinde placut este faptul ca in ultimul timp vin spre noi foarte multi tineri, pana in 30 de ani, studenti sau la inceputul unei vieti de familie. Acelasi lucru se intampla si in Bulgaria. Au un spirit antreprenorial foarte dezvoltat si am inteles ca numarul de firme detinute de antreprenori este mai mare ca in Romania”, declara CEO-ul Amway Romania.

Citeste si:

    Cat de dificil este sa gestionezi un numar de cateva zeci de mii de “angajati”? Ioana Enache spune ca se vede mai mult ca un partener decat un manager. “Am descoperit ca bucuria unui manager nu vine neaparat din luarea unei decizii, ci din lucrul cu oamenii si frumusetea de a lucra in echipa. Sunt lucruri care pe mine m-au ajutat in cariera. Am gasit oameni frumosi in cariera mea, iar cel mai pozitiv feedback a venit din partea unui coleg pe care l-am angajat in 1995, care ma suna cel putin o data pe an si imi multumeste pentru sansa pe care i-am dat-o si pentru tot ce l-am invatat”, povesteste aceasta.

    Potrivit datelor companiei, comanda medie in Romania este in jurul valorii de 100 de euro, in timp ce in Bulgaria, fiind o piata noua, pe care nu este lansat intregul portofoliu, comanda este de aproximativ 60 de euro. In topul vanzarilor se afla produse din zona de nutritie, cosmeticele sau sistemele de filtrare a apei. In plus, in Romania, online-ul a ajuns sa genereze circa 80% din business-ul companiei.

    Citeste si:

      Daca anul trecut afacerile Amway Romania au totalizat 77 mil. lei, pentru acest an Ioana Enache estimeaza o crestere de pana in 10%.
      Aproape doua treimi (70%) dintre romani au o atitudine pozitiva fata de antreprenoriat, procent in crestere cu 4% fata de anul trecut, insa 45% dintre acestia vad ca principal obstacol in desfasurarea acestei activitati problemele financiare si un posibil faliment, arata Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global 2013, realizat de GfK.

      Amway Romania, parte a companiei americane Amway, si-a inceput activitatea in 1997 si are un portofoliu de peste 450 de produse. In Europa, Romania se afla in top 10 piete, pe primele pozitii fiind Turcia si Ucraina.

      Consumatie restaurant Joseph (pentru 4 persoane)

      Credit foto: Mircea Dragos Photography

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


      Setari Cookie-uri