Milenialii opteaza pentru mancarea realizata din ingrediente a caror provenienta este cunoscuta, prefera sa verifice eticheta produselor si aleg sa consume mai putin decat generatia anterioara, evitand astfel risipa alimentara, arata un studiu EXACT & WaveTree.Zero.

Discutand timp de 2 ani (din 2016 pana in 2018) cu aceasta categorie de public despre obiceiurile de consum, stilul de viata, experientele cautate etc, s-a constatat ca mediul rural este perceput ca principalul furnizor de alimente sanatoase. „Este astfel avut un control asupra originii produselor”, afirma Elena (32 ani), participant la studiu. „Sunt alimentele copilariei noastre, nu contin substante care sa creeze reactii adverse”, mai spune aceasta. Pe de alta parte, Milenialii simt ca sustin comunitatea prin cumpararea de alimente de la piata ori direct din gospodariile taranilor, acest fapt generand si un sentiment de apartenenta la grup.

In viziunea Milenialilor, mancarea sanatoasa este cea in care stii exact ce pui si cum o prepari. Astfel, consumul de mancare gatita a fost mentionat de participantii la studiu de fiecare data cand s-a discutat despre alimentatia sanatoasa.

Cand vine vorba de produse cumparate din magazin, Milenialii verifica eticheta: nutrienti, E-uri, aditivi, zaharuri, gluten. Ei se opresc asupra produselor care reusesc sa convinga prin informatia continuta de eticheta. Aceasta categorie de public alege sa consume mai putin comparativ cu generatia anterioara, incluzand in meniu produse care par „mai sigure” comparativ cu altele. Aceasta alegere vine, pe de-o parte, ca urmare a convingerii conform careia „a manca mult este o lipsa de control care genereaza riscuri”. Pe de alta, este evitata astfel risipa alimentara.

Milenialii opteaza pentru meniuri variate, bucatarii internationale, mancare experimentala

„Ei sunt in cautare de ingrediente noi si posibilitati noi de a le combina. Totusi, acesti mileniali sunt mai degraba followeri, preferand sa manance ceea ce mananca si ceilalti, influentati de preferintele si alegerile grupului”, declara Lacramioara Loghin, managing director Exact Business Solutions.

De asemenea, milenialli sunt adeptii gatitului. Gatitul este perceput ca o oportunitate de a invata si exersa abilitati noi, demonstrand ca sunt la curent cu ultimele tendinte.

25% dintre mileniali asculta la radio sfaturi despre nutritatie si sanatate

Milenialii decid ce mananca abia dupa ce se informeaza. Inainte de a incerca un aliment sau un preparat nou, ei au nevoie de recomandari ale expertilor sau influencerilor. Informatiile cautate nu se limiteaza doar la retete si aprecieri, ei vor sa cunoasca si alte detalii precum: ustensile folosite, ingrediente, condimente, calorii etc.

Alegerile mai pot fi influentate de familie si grup de prieteni. Milenialii au incredere in opiniile celor apropiati, ale celor cu care se aseamana sau cu care rezoneaza.

Conform studiului cantitativ reprezentativ la nivel urban, realizat pe 1030 de respondenti, 1 din 4 mileniali romani asculta la radio sfaturi despre sanatate si nutritie. De remarcat este insa si dorinta de a putea beneficia de retete si sfaturi culinare prin intermediul aceluiasi canal, 1 din 10 manifestandu-si dorinta in acest sens.

Informatia este parte a studiului calitativ realizat timp de 2 ani (2016-2018) de EXACT & WaveTree.Zero, la initiativa Kiss Fm. Metodologia utilizata in realizarea cercetarii a fost una noua - comunitate online cu 200 de membri, care au discutat zilnic despre valorile, credintele, convingerile care le ghideaza viata si actiunile. Explorarea a avut si o componenta cantitativa, fiind masurate pe un esantion reprezentativ la nivel urban (1030 de respondenti) alegerile facute de acest target, atunci cand ne referim la socializare, tehnologie, obiceiuri de consum, stil de viata etc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri