Cand vine vorba despre canalele de vanzare, magazinele fizice se afla in topul preferintelor membrilor generatiei Millennials, in ciuda supranumelui lor de ”nativi digitali”, potrivit editiei din 2018 a studiului paneuropean "L'Observatoire Cetelem". Aceasta generatie iubeste cumparaturile si, dintre milenialii europeni, romanii sunt printre cei mai mari impatimiti ai cumparaturilor: 89% dintre ei manifesta un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect. In plus, generatia Millennials din Romania manifesta o atitudine pozitiva atunci cand se gandeste la viitor, 83% dintre acestia exprimandu-si optimismul (peste media de 79% a celor 17 tari europene incluse in sondaj). Membrii altor generatii ii considera insa materialisti, egocentrici, imaturi si nerabdatori.

Milenialii din Romania sunt cumparatori avizi si, fata de media europeana, sunt interesati intr-o masura mai mare de cumparaturi, potrivit studiului paneuropean "L'Observatoire Cetelem". Astfel, 87% dintre mileniali romani (persoane cu varsta intre 18 si 34 de ani) prefera centrele comerciale in care exista, pe langa magazine, si alte tipuri de facilitati, precum cele in care isi pot petrece timpul liber. Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc si atrag interesul generatiei Millennials pot fi rezumate prin conceptul de "product experience".

Dintre europeni, romanii acorda o mare importanta interactiunii dintre consumator si produs, dar si cumparaturilor pe care le fac, fizic, in magazine. Aceste aspecte le permit sa isi aleaga produsul pe care si-l doresc sau sa beneficieze de o demonstratie prin care li se ofera asigurari asupra alegerii facute. Romanii sunt, de asemenea, cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre acestia raspunzand ca prefera sa frecventeze magazine de decoratiuni, mobila sau magazine de bricolaj.

In ceea ce priveste imbunatatirea serviciilor si asteptarile publicului, milenialii din Romania sunt cei mai mari critici atunci cand vine vorba despre timpul mare de asteptare la cozi (58%). Problema accesului, fie ca vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, perceputa ca fiind un obstacol semnificativ (35%). Factorii estetici sunt deosebit de importanti pentru romani, care isi doresc ca magazinele pe care le frecventeaza sa fie atractive si originale si sa le ofere produse care nu pot fi gasite in alta parte (88%). Totodata,milenialilor le-ar placea ca orarul de functionare al magazinelor sa fie extins (82%), iar retailerii sa ii surprinda cu experiente distractive sau senzoriale si sa le puna la dispozitie zone special amenajate pentru activitati relaxante.

Milenialii se ghideaza dupa o "filozofie" in care placerea este marginita de rationalitate si care tinde sa ii protejeze de excese. De aceea, milenialii din Romania aleg calitatea in detrimentul cantitatii si, desi 67% dintre ei vad cumparaturile ca pe una dintre placerile vietii, 85% prefera sa cumpere mai putin, dar in maniera responsabila, si sa opteze pentru achizitii calitative.

Citeste si:
Marelbo deschide un nou magazin in Bucuresti
Marelbo deschide un nou...

"La momentul actual, Millennials este cuvantul care se regaseste pe buzele tuturor. Studiul L'Observatoire Cetelem, editia 2018, vorbeste despre viitor si a fost interesant sa aflam opinia celor care il vor modela si modul in care acestia sunt perceputi de generatia precedenta. Crescand intr-o societate digitala, milenialii manifesta o anumita inclinatie spre consumerism si privesc activitatea de a merge la cumparaturi, de cele mai multe ori, ca pe o placere. In acelasi timp, acestia asteapta o serie de schimbari care le-ar permite comerciantilor si implicit magazinelor sa ii pastreze alaturi in calitate de clienti. Cand vine vorba despre viitorul magazinelor si despre transformarile prin care acestea vor trece in urmatorii zece ani, romanii (75%) sunt tentati sa afirme ca magazinele vor trece prin schimbari fundamentale, incepand cu modalitatile de plata, livrare si promovare si pana la servicii, consilierea clientului, prezentarea produselor si experienta de shopping in ansamblu", spune Bruno Leroux CEO BNP Paribas Personal Finance, Sucursala Bucuresti.

Diferentele intre generatii si perceptia asupra Milenialilor

Europenii cu varste peste 35 de ani manifesta opinii mai putin favorabile atunci cand fac referire la generatia Millennials. 88% din termenii folositi pentru a-i descrie sunt negativi: materialisti (40%), egocentrici (31%), imaturi (31%), nerabdatori (29%). Ungurii, slovacii, romanii si bulgarii sunt cei mai critici. Totusi, milenialii cred despre ei insisi tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care ii folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi: responsabili (41%), harnici (34%), rabdatori (29%), curiosi (26%).

Cautarea unui stil de viata sanatos si a timpului petrecut cu familia si prietenii sunt doua dintre cele mai importante lucruri pentru mileniali, aspecte agreate de respondentii romani la o rata de 63% si, respectiv, 62%. L'Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat in 17 tari europene, pe un esantion de 13.800 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 75 de ani, precum si un esantion suplimentar de 3.400 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani (Millennials). In Romania, studiul s-a bazat pe un esantion de 1.000 de respondenti.

Citeste si:
Lidl deschide trei noi magazine in Romania
Lidl deschide trei noi...
Sursa foto: Dreamstime.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cum arata Carrefour Corbeanca, cel mai nou magazin al francezilor