73% dintre turistii romani sunt dispusi sa plateasca mai mult pe mesele in oras in timpul unei vacante, fata de iesitul in oras in localitatea de provenienta, potrivit unui studiu realizat de momondo.ro. Procentajul este cu atat mai relevant, cu cat devanseaza toate celelalte 21 de nationalitati participante la sondaj.

Calatorii romani considera ca mancarea este un indicator important al calitatii vietii, prin urmare capata si o pondere mai mare in bugetul alocat unei vacante. Tendinta de a cheltui mai mult pe mancare si bauturi nu se reflecta la fel de mult si in locuitorii altor tari: doar 52% dintre danezi, finlandezi sau rusi ar fi dispusi sa lase mai multi bani in restaurantele din orasele in care calatoresc. Cei care se apropie cel mai mult de obisnuintele romanilor sunt respondentii din Columbia sau Mexic.

Romanii cred ca mancarea locala ii ajuta sa inteleaga cultura locurilor pe care le viziteaza

Calatorii isi doresc de la vacanta lor mai mult decat sa se relaxeze intr-un singur loc, fara sa faca nimic. Descoperirea obiceiurilor si particularitatilor culturale din tarile pe care le viziteaza sunt parte din obiectivul unei vacante de succes. Atingerea acestuia se realizeaza si prin experiente gastronomice, dupa parerea celor mai multi dintre participantii la sondaj. Totodata, alegerea restaurantelor care sa faca aceste experiente cat mai relevante este un pas important, iar romanii sunt din nou conducatori, in topul celor care se inspira citind bloguri (19%). La coada acestui clasament se afla calatorii din Austria si Olanda, dintre care doar 4% au afirmat ca aleg restaurantele pe care le viziteaza in vacante citind un blog.

Cat cheltuiesc romanii pe masa la restaurant, in vacanta

Cei mai multi respondenti isi doresc sa gaseasca restaurante bune in apropierea hotelului in care sunt cazati, dar un procent semnificativ (41%) cauta locuri atractive in care pot servi pranzul sau cina in aer liber, spre deosebire de participantii italieni la acest studiu (12%).

Un alt factor important in aceasta alegere il reprezinta recenziile altor clienti sau recomandarile personalului hotelier, dar exista si o parte a calatorilor romani care cauta restaurante care accepta animale de companie sau care au servicii sau atractii pentru copii.

Nu in ultimul rand, pretul unui meniu este important in acest proces, chiar daca va fi mai mare decat acasa. Un sfert dintre participantii la studiu cheltuie intre 81 si 120 de lei/ persoana pe un meniu in timpul vacantei, iar alti 15% au afirmat ca, de obicei, platesc intre 161 si 320 de lei/ persoana pentru un meniu.

Preturile studiate arata ca in Romania costul mediu al unui meniu cu trei feluri de mancare intr-un restaurant de nivel mediu pentru o persoana este de 50 lei (locul 57 din 86 de tari analizate). Acelasi top situeaza pe primele pozitii Islanda (210.56 lei), Elvetia (209.67 lei) si Norvegia (198.2 lei), iar pe locurile tarilor in care meniurile din restaurante sunt printre cele mai ieftine se regasesc Indonezia (22.43 lei), India (21.19 lei) si Nepal (18.94 lei). Pe o pozitie interesanta in acest clasament se afla Turcia (locul 80), o tara foarte vizitata de romani, mai ales in sezonul estival, unde pretul mediu al meniului este de 28.99 lei.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri