Romanii interesati sa calatoreasca cauta cel mai mult oline oferte la bilete de avion, urmate de pachete de tip city break, rezervari de camere de hotel si consultanta turistica prin call center sau live chat, potrivit unui studiu al companiei de consultanta GfK Romania. Serviciul cel mai putin cautat online este cel de inchiriere de masini.

Studiul GfK a fost efectuat in luna mai a acestui an pe un esantion reprezentativ din mediul urban si a urmarit sa identifice diferite comportamente ale turistilor din Romania.

Astfel, atunci cand folosesc o agentie de turism online, majoritatea turistilor romani este interesata de achizitionarea biletelor de avion. Rapiditatea cu care pot identifica ofertele si reducerile la bilete de avion, dar si interfata usor de folosit pentru rezervarea biletelor, ii determina pe turisti sa apeleze la platforme online.

Folosirea abonarii la newsletterul agentiei este un alt tip de produs folosit frecvent, prin intermediul carora turistii ajung sa isi rezerve vacante sau city-break-uri la preturi reduse. Consultanta telefonica disponibila 24/24 reprezinta cel mai apreciat serviciu din perspectiva turistilor care rezerva online.

De asemenea, potrivit studiului GfK, agentia de turism online Vola.ro este cea mai folosita si recunoscuta de romanii care cauta bilete de avion si vacante pe Internet.

Citeste si:
In mintea angajatilor: ce ii tine in companii vs. ce ii face sa plece
In mintea angajatilor:...

Cine cumpara vacante online

Cei mai multi sunt persoane cu educatie superioara si venituri medii spre mari, varsta variind intre 18 si 45 de ani. De asemenea, o mare parte dintre clienti sunt femei si locuiesc in mediul urban, in orase cu peste 200.000 de locuitori. Bucurestiul este cel mai activ din acest punct de vedere, fiind orasul cu cea mai mare penetrare a pietei de turism online.

Tot din studiul GfK reiese ca dintre cei care calatoresc, procentul celor singuri si fara copii este mai mare decat al celor casatoriti sau care au copii.

GfK Romania este unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de cercetare si consultanta de marketing din Romania. Firma a inceput sa isi desfasoare activitatea in anul 1934. GfK si-a extins afacerea astfel incat a ajuns sa activeze pe piata din peste 100 de tari printre care se numara si Romania, unde a intrat in 1992.

Citeste si:
Studiu: Cati bani ar fi dispusi studentii sa plateasca drept chirie
OLX Imobiliare: Peste...

Sursa foto: Victor Shova/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Studiu nou: angajatii care muncesc de acasa raman mai mult in companii