Multi romani se pregatesc inca pentru vacanta, in conditiile in care numai 32% au fost deja in concediu anul acesta. Astfel, 19% din romani asteapta reducerile pentru vacante din septembrie si un grup important intentioneaza sa isi faca vacanta in perioada octombrie – decembrie (10 %), arata un studiu realizat de PayPal si GFK.

Calatoriile dureaza de obicei doua saptamani (peste 36% dintre respondenti petrec in medie 14 zile de concediu pe an), iar sumele cheltuite nu sunt foarte mari (50% aloca pana la 500 euro pentru toate cheltuielile de vacanta). Cu toate acestea, oamenilor le place sa fie pregatiti pentru calatorii si isi colecteaza informatiile pentru vacanta din mai multe surse.

Cum poti planifica mai bine vacanta

Planificarea vacantelor poate parea uneori o adevarata provocare, in special atunci cand implica deplasari impreuna cu copiii sau bugete limitate. Cu toate acestea, indiferent de obstacole, exista un instrument care face totul mai usor pentru tot mai multe persoane - internetul.

Internetul este un instrument important pentru turistii romani - 38% dintre ei considera internetul de importanta cruciala pentru planificarea vacantelor si 42% il folosesc si pe parcursul calatoriei sau vacantei. Pentru ce este folosit internetul?

• In primul rand, este de neinlocuit atunci cand vine vorba de cautarea de oferte de vacanta la cele mai bune preturi posibile (cum ar fi pachetele de vacanta, excursii, transport, cazare etc)
• In al doilea rand, pentru cautarea de informatii detaliate referitoare la destinatia de vacanta (precum preturile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atractiile turistice, informatii referitoare la sanatate si siguranta, reglementari vamale si date privind vizele si imigratia, printre altele).

In ambele cazuri mentionate mai sus, canalele online sunt mai populare ca sursa de informare decat cele offline. De exemplu, numai 18% cauta oferte si 20% cauta informatii detaliate prin intermediul unui consultant in turism sau prin telefon, in timp ce 45% si, respectiv, 28% folosesc paginile web ale agentiilor de turism sau profilurile acestora de pe retelele de socializare. Alte canale online – precum motoarele de cautare sau portalurile de calatorie – se bucura si ele de o cota ridicata de popularitate in randul calatorilor

Care sunt deciziile luate si de ce

Turistii romani nu mai sunt pasionati de pachete de calatorie all-exclusive pentru destinatii luxoase si inchise. Cea mai atractiva vacanta pentru 31% dintre romani este cea de relaxare, urmata de vacantele cu beneficii pentru sanatate (17%) si concediile insorite (12%). Romanii prefera in principal sa se cazeze la hotel (40%), dar apartamentele inchiriate (23%) si locuintele prietenilor (12 %) sunt de asemenea in topul preferintelor.

Atunci cand vine vorba de alegerea locului exact pentru petrecerea vacantei, cel mai important factor continua sa fie pretul (85%) si opiniile / recomandarile bune de pe internet (67%). In acelasi timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre romani. In acest fel, accesul la e-mail, retelele de socializare si alte servicii online este mai important decat facilitatile pentru familie (57%) sau distanta pana in centrul orasului (53%). De asemenea, turistilor le place sa aiba la dispozitie numeroase metode de plata – posibilitatea de a plati pentru vacante in moduri cat mai variate este importanta pentru 55 % dintre respondenti.

Cea mai populara metoda de calatorie este cu masina, aleasa de 63% dintre turisti, in timp ce urmatoarea preferinta este avionul (17%). Romanii isi aleg liniile aeriene si zborurile in principal in functie de pret (94%), de politica privind bagajele (83%) si de oferta de destinatii (76%). Mai mult, un factor foarte important este reprezentat de discounturi si alte promotii – care sunt motivul realizarii achizitiei pentru 9% dintre romani.

Sursa foto: Concept vacanta la reducere/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri