Romanii sunt mai dornici de cadouri experientiale, in topul preferintelor acestui sezon numarandu-se zborul cu parapanta, ateliere olfactive, experiente de realitate virtuala sau degustari de cafea, arata datele Complice.ro, business de cadouri experientiale fondat de Oana Pascu in urma cu 3 ani. In 2018, Complice si-a marit de 4 ori cifra de afaceri, atingand 92.000 de euro din cadouri experientiale.

Degustarile de ciocolata, vin sau whiskey sunt si ele cadouri foarte apreciate si raman in preferintele clientilor. De asemenea, experientele cu adrenalina precum sesiunile cu motocicleta in poligon sau sariturile in tandem cu parapanta sau parasuta sunt oferite adesea, in special domnilor. Pentru doamne, se aleg si cadourile de relaxare, cu masaj, spa, sesiuni de machiaj”, spune Oana Pascu.

Lansat in 2016 de Oana Pascu, o antreprenoare care a lucrat 15 ani in multinationale, Complice este un start-up romanesc care lasa pe plan secund materialul si pune accent pe trairi si sentimente, oferind, dupa cum le numeste fondatoarea, cadouri experientiale.

Portofoliul de experiente Complice este imbogatit permanent, printre noutatile acestui an numarandu-se cateva experiente inspirate din cultura japoneza, precum Ceremonia Ceaiului sau Ceremonia imbracarii kimono-ului, dar si experiente gastronomice cu aceasta tematica.

„Tot mai multe persoane vor sa experimenteze obiceiurile altor culturi, insa cum nu toti avem posibilitatea sa calatorim atat de departe cand ne dorim, ne-am propus sa aducem Japonia mai aproape de Romania, prin intermediul partenerilor Complice.ro. Astfel, ceremoniile executate intocmai de experti in cultura japoneza fac ca granitele sa dispara, iar un astfel de cadou sa ramana o amintire pretioasa pentru totdeauna. De asemenea, am introdus cateva experiente noi pentru cupluri, de exemplu escapada romantica intr-un penthouse sau calatorie cu trenul in Transilvania”, mai spune Oana.

Complice, businessul care...
Citeste si: Complice, vanzari triple in 2018. La cat vor ajunge afacerile?

Cat cheltuieste un roman pe cadouri experientiale

Complice se adreseaza atat celor care vor sa ofera cadouri persoanelor dragi si apropiatilor, cat si companiilor care vor sa ofere bonusuri si recompense angajatilor. In primul trimestrul din acest an valoarea medie unui pachet a fost de aprox. 260 euro, in timp ce comanda medie pentru clientii corporate a fost de aprox. 600 euro, iar pentru clientii residential de aprox. 190 euro (care includ atat cadourile experientiale, cat si pe cele simbolice).

Anul trecut, Complice.ro a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de 92.000 de euro, de peste 4 ori mai mare decat in anul precedent. „O mare parte din crestere se datoreaza segmentului corporate, care este o zona cu un potential urias pentru business-ul Complice.ro. Am dezvoltat solutii de brand engagement, de motivare, care sa ajute la retentia talentelor in companii si am devenit un partener de incredere pentru segmentul B2B. In contextul deficitului de forta de munca din majoritatea domeniilor, evenimentele, premiile si cadourile care au la baza o experienta reprezinta o abordare prin care angajatorii se diferentiaza si cresc fidelitatea si cooperarea in cadrul echipelor. Pe de alta parte, clientii individuali revin si ne recomanda, ceea ce sustine cresterea si pe acest segment de public”, explica Oana.

Segmentul corporate a insemnat 48% din cifra de afaceri a Complice.ro. „Vorbim de companii medii si mari, din domenii creative sau in plina dezvoltare (IT etc). O pondere semnificativa au avut-o experientele acordate de angajatori angajatilor ca premii pentru performanta obtinuta sau loialitatea aratata. De asemenea, foarte importante au fost si evenimentele corporate (de la intalnirile cu echipa si pana la team buildinguri la nivel de companie) in care am integrat anumite experiente pentru a creste engagementul si memorabilitatea pentru participanti. Nu in ultimul rand, cadourile corporate oferite clientilor, angajatilor si partenerilor de Craciun, 1-8 Martie si de Paste (cateva firme ofera partenerilor cadouri chiar si cu ocazia zilelor de nastere) ne-au provocat sa venim cu solutii inedite”, spune fondatoarea Complice.ro.

Planurile Complice.ro pentru acest an

Primul trimestru al anului este o perioada destul de plina, marcata de evenimente succesive (Valentine’s Day, 1 martie, 8 Martie, Paste) relevante atat in plan personal, cat si de business, ceea ce a dus la venituri de 82.000 lei (17.300 euro), cu 46% mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2018. Vanzarile corporate au adus 38% din venituri.

Autonom preia proiectul...
Citeste si: Autonom preia proiectul Upgrader dedicat antreprenorilor romani

„Ne dorim extinderea in cat mai multe zone din tara, avem deja in portofoliu experiente care au loc la Sibiu, Brasov, Cluj, Timisoara care tin insa in oarecare masura de sezonalitate. Avem ca obiectiv in 2019 extinderea semnificativa a portofoliului de experiente in Cluj, care este un important centru de business, inscriindu-se astfel in directia noastra de interes atat pe segmentul residential, cat si pe segmentul corporate. Continuam sa dezvoltam portofoliul de experiente ce pot fi folosite ca premii pentru initiativele de reward & recognition & incentive, precum si experiente ce pot fi integrate in evenimente inedite – intalniri cu echipa, teambuilding-uri, petreceri de amploare si evenimente de brand”, adauga Oana.

Pentru anul acesta Complice o crestere de peste 50%, la aproximativ 150.000 euro.

„Sunt optimista in ceea ce priveste acest an, pentru ca vad tot mai multe companii care incep sa ia in calcul folosirea experientelor ca forma de motivare si recunoastere a meritelor angajatilor. Iar contextul actual al pietei muncii ne ofera, dupa parerea mea, o oportunitate foarte mare de crestere catre corporate. Companiile trebuie sa devina mai creative in ceea ce priveste beneficiile oferite angajatilor, prin urmare vor avea nevoie de un furnizor care le poate oferi acces la experiente diverse si inedite si sa le fie complice in organizarea acestora.

De asemenea, companiile incep sa acorde o atentie din ce in ce mai mare partenerilor sau colaboratorilor, mai ales atunci cand acestia sunt distribuitori si contribuie in mod direct la realizarea rezultatelor si la atingerea obiectivelor financiare. Intr-o piata foarte concurentiala, acesti parteneri sau distribuitori trebuie motivati si loializati, iar experientele pe care noi le avem in portofoliul complice.ro au puterea de a fi inedite si memorabile”, incheie Oana Pascu.

BizTool.ro si JURIDICE.ro...
Citeste si: BizTool.ro si JURIDICE.ro incurajeaza mediul antreprenorial romanesc


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si
Cadourile experientiale, domeniul in care doar cerul poate fi o limita