Cu o cariera in corporatie de peste 15 ani, Oana Pascu a simtit nevoia unei schimbari profesionale. Se intampla acum aproape 4 ani, iar drumul pe care l-a ales in antreprenoriat a fost cel al fondarii unei afaceri de cadouri inedite.

Vorbim despre Complice.ro, un business care mizeaza pe cadouri inedite care variaza de la experiente care stimuleaza adrenalina, simtul vizual sau olfactiv, pana la activitati in compania unor celebritati, fie ei sportivi sau vedete TV. Am stat de vorba cu ea in cadrul emisiunii Ziua Zero si am aflat detalii despre cum dezvolti o astfel de afacere, cum a fost trecerea de la corporatie la antreprenoriat si care sunt directiile de dezvoltare pentru Complice.ro.

Iata cateva dintre principalele ei declaratii. Puteti urmari intreaga emisiune la finalul acestui material.

Cum a pornit Complice.ro

Business-ul este lansat acum 3 ani, dupa o experienta de 15 ani in corporatie. A inceput dintr-o experienta personala, intotdeauna mi-a placut sa fac altfel de cadouri celor dragi, si am inceput cumva si ca o urmare a unei nevoi de schimbare.

Ce regasesc pe site clientii

Experiente, asta gasesc. Filosofia noastra este ca o experienta are puterea de a fi mult mai memorabila decat orice obiect pe care l-ai primi ca si cadou. Plecand de la aceasta filosofie am dezvoltat foarte mult zona de cadouri experientiale, cadouri pe care spunem noi ca le poti darui si celor care au de toate. O experienta intotdeauna va surprinde. Trebuie sa fie bine aleasa, si spun mereu ca trebuie sa fie o experienta pozitiva.

De obicei, zona de cadouri experientiale este asociata cu zona de adrenalina mai mult si te gandesti la orice zbor cu elicopterul, cu parapanta, sarituri cu parasuta. Noi am dezvoltat si zona de cadouri pentru cupluri, zona culinara, tot ce inseamna gourmet, tot felul de ateliere, de degustare de cafea, de ciocolata, de cooking.

Imi place foarte mult pentru ca este un domeniu in care spun ca the sky is the limit. Atat timp cat gasesti partenerul potrivit poti sa aduci foarte multe produse noi in portofoliu.

Perceptia de inceput asupra business-ului?

De cele mai multe ori, cand povestesc despre ceea ce facem, oamenii sunt foarte incantati. Reactia este “wow! ce tare, nici nu stiam ca exista asa ceva”. Ceea ce am constatat de-a lungul timpului este ca oamenilor le place sa fie complice.

Investitia initala in Complice.ro

Din punct de vedere financiar, eu spun ca a fost undeva la 5.000 de euro care au insemnat site-ul, fiind vorba despre un magazin online, dupa care mai sunt elementele de branding, vizual. Ulterior insa, investitia semnificativa este in partea de promovare pentru ca trebuie sa sustii un business de nisa. Fiind ceva nou, inainte sa afle despre Complice, clientul trebuie sa afle despre posibilitatea de a oferi un altel fe cadou decat cele traditionale, obiect. Asa ca partea aceasta de educare si promovare este continua.

In afara de partea financiara, o investitie importanta este curajul de a porni o astfel de afacere, de a face acest pas.

Cum se promoveaza un business de acest gen

Fiind online, Google si AdWords sunt niste lucruri mandatorii. In rest, tot ce inseamna informatie in presa, in orice fel, prin care putem ajunge mai repede si mai targetat la publicul pentru care avem noi produse si pentru care am dezvoltat portofoliul. Incercam sa ne ducem si spre o comunicare mai apropiata, in tot felul de evenimente, mai ales de business.

Cine sunt clientii Complice

Initial, cand am inceput business-ul, dezvoltat portofoliul din punct de vedere al persoanelor fizice. Acum 1 an si jumatate am ajuns la concluzia ca partea de corporate are o pondere foarte mare. Cumva a venit si dinspre clienti, pentru ca am avut clienti persoane fizice, care aveau niste joburi, iar in momentul in care au nevoie de anumite lucruri in intres de business, au venit si ne-au solicitat. Atunci am zis ok, clar e un potential aici si are sens sa dezvoltam deva customizat.

Zona de corporate este acum extrem de importanta pentru noi. Din cifra de afaceri pentru acest an, zona de corporate are o pondere de 50%.

Ce urmeaza pentru Complice in 2019

Vreau sa dezvolt zona de cadouri pentru copii si zona de cadouri pentru familie. Asta si pentru ca, de multe ori, copiii din ziua de azi sunt obisnuiti sa primeasca jucarii si cu alte ocazii, nu doar de ziua lor. Atunci apare provocarea de a-ai gasi un cadou potrivit.

Trebuie sa te duci in alta zona si cea de cadouri experientiale este de impact. Zona de petreceri pentru copii este o alta zona pe care ne dorim sa o dezvoltam, si foarte mult partea de timp pe care familia o petrece impreuna cu copilul. Vom dezvolta si portofoliul obisnuit. Vom incerca sa avem mai multi parteneri pe aceeasi zona, ca in momentul in care avem mai multe solicitari sa putem fi mai rapizi. Tinand cont de segmentul de clienti pe care il avem, timpul este o mare provocare.

Cum a fost trecerea de la job in corporatie la antreprenoriat

Cu cativa ani inainte de a lua decizia stiam ca la un moment dat voi vrea sa fac ceva, sa am un business. Am economisit din banii pe care ii castigam ca angajat iar acest lucru mi-a oferit un confort financiar important. Nu as putea spune ca a fost ceva extrem de brusc, dar oricum realitatea bate filmul.

Iti trebuie foarte multa disciplina ca sa poti sa te duci pe un anumit drum.

Detalii despre atragerea partenerilor, monetizarea unui astfel de proiect, ponderea clientilor recurenti, dar si despre cadoul potrivit pentru un parter de business, aflati din materialul video.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri