Cum s-a adaptat în pandemie un business care livrează cadouri experiențiale

2020 a fost un an cu multe schimbări pentru toată lumea. Debutul pandemiei a adus, pentru mulți angajați, un nivel de stres suplimentar în contextul în care a fost necesară gestionarea unor situații noi. Dar, pentru a susține un echilibru între viața profesională și cea personală, angajatorii nu au uitat de micile recompense pentru echipele lor, optând pentru cadouri de tip experiențial, în detrimentul obiectelor și a darurilor tradiționale.

Complice.ro este un magazin online care funcționează pe două direcții, una de evenimente corporate și cealaltă de cadouri și recompense experiențiale.

„Când vrei să oferi ceva unui angajat, filosofia noastră este ca decât să îi oferi un obiect pe care îl are sau cu care se obișnuiește în maximum trei luni, mai bine îi oferi o experiență și emoțiile pe care le va simți atunci când va trăi pe propria piele acea experiență le va asocia cu firma la care este angajat”, a declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Idei în vremuri de criză

Dacă pandemia generată de răspândirea coronavirusului a blocat evenimentele offline din zona de corporate, Oana Pascu a mizat în aceste luni pe activitățile de tip online, cât și pe experiențele virtuale prin care oamenii să nu uite aportul lor în compania în care activează. Fondatoarea Complice.ro, care lucrează cu 50-60 de companii, spune că multe dintre acestea au ales să organizeze activități pe zona de wellbeing, pentru ca angajații să resimtă mai ușor statul acasă. Așa și-au făcut loc ateliere de gătit sau cursurile de parenting, pentru a-i ajuta pe angajații care au copii să gestioneze mai bine această perioadă.

„Ce s-a schimbat dramatic este că brusc ai devenit coleg de birou cu familia, care nu înțeleg treaba ta de la job. Aici companiile au niște programe cu care au lucrat, au niște direcții pe care și le-au ales. Vor, spre exemplu să lucreze pe puncte cheie pe care și le aleg, cum ar fi zona de parenting, de sustenabiltate, coeziune. Iar în funcție de fiecare zonă aleasă, noi dezvoltăm tot felul de activități, de tipul ateliere pe zona de cooking online, în care angajații învață să gătească de la un chef foarte cunoscut. Depinde foarte mult de profilul angajaților și de cât de mult își cunosc companiile angajații pentru a ne putea transmite și nouă, ulterior, care este profilul lor”, explică Oana Pascu.

Citeste si:
Cadouri experiențiale cu celebrități - miza magazinului online...
Cadouri experiențiale cu...

Totuși, antreprenoarea spune că oamenii încep să resimtă tot mai greu un eveniment în care sunt nevoiți să stea în fața laptopului, unde este un mediu rigid poate, de multe ori, cu atât mai mult cu cât lipsește interacțiunea față în față de la birou.

Piața acum e plină de zoom-uri și de evenimente de genul. Mulți clienți cu care lucrăm își doresc să avem ceva «wow» de fiecare dată. Am pus în mișcare aici tot felul de give away-uri deși lumea nu se așteaptă, mai ales după un eveniment online. Mai facem tot felul de ice-breaking-uri (...) Devii foarte creativ, viața te învață

Oana Pascu

Pe zona de recompense și cadouri (reward, recognition & incentive ), în utlimele luni, în rândul clienților corporate, a crescut nevoia de a oferi angajaților care lucrează de acasă experiențe inedite, ca parte din strategii de fidelizare a angajaților și de creștere a eficienței la locul de muncă.

Citeste si:
Experiențele-cadou după ieșirea din starea de urgență: 75% rămân în...
Experiențele-cadou după...

„În zona corporate, cele mai căutate experiențe rămân în continuare adrenalina, cum ar fi datul cu parașuta, mai ales că e genul de activitate pe care nu o faci tu niciodată din proprie inițiativă, deși poate îți dorești. Însă, când îl primești, nu ai cum să-l refuzi.

Totodată, sunt și companii care nu doresc genul acesta de activități de adrenalină. Și atunci noi le recomandăm pachete din zona de romance, de tipul gourmet, pentru că asta se potrivește cu profilul angajaților lor. De asemenea, sunt foarte bine primite degustările de cafea și de vin”, a explicat Oana Pascu, un om care a lăsat în spate o experiență de 15 ani la Connex (devenită ulterior Vodafone) pentru a-și deschide propria afacere.

O altă extensie a activităților adoptate de la începutul pandemiei a fost și cea reprezentată de mesajele video personalizate transmise de celebrități. Pe acest segment se regăsesc deja nume locale de rezonanță precum Monica Anghel, Irina Margareta Nistor, Helmut Duckadam, Wilmark sau Andreea Runceanu (Amadeus).

Estimări pentru finalul anului

Dacă începutul anului a debutat cu o creștere de 200% comparativ cu anul anterior, pandemia de COVID-19 a strâmtorat sau chiar blocat anumite oportunități de business, ajustând creșterea la 80% față de perioada similară din 2019. Business-ul de cadouri experiențiale a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 140.000 de euro, iar pentru acest an, Oana Pascu speră ca aceasta să nu scadă sub 100.000.

Citeste si:
Cadouri experientiale de Valentine's Day: ce surprize isi fac romanii
Cadouri experientiale de...

„Pe partea de vânzări, pandemia ne-a arătat că este foarte greu să creezi relații cu cineva cu care nu te cunoști față în față (...) Resimțim că partea aceasta de adăugat clienți noi în portofoliu este mai grea decât înainte. Avem multe discuții, dar rata de finalizare și de conversie este mai mică decât înainte de pandemie”, a mai spus pentru Wall-Street fondatoarea Complice.ro.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri