Peste 38.000 de persoane au vizitat Pavilionul de Arta Bucuresti - Art Safari, editia a sasea, care a avut loc in perioada 27 septembrie – 6 octombrie 2019, la Palatul Oscar Maugsch BCR. Numarul de vizitatori din 2019 a fost cu 11% mai mare fata de editia precedenta din mai 2018, cand Pavilionul a fost vizitat de circa 34.000 de persoane, potrivit unui comunicat de presa emis miercuri.

Mai mult, 2.500 de copii au vizitat Art Safari, dintre care 1.500 au participat si la atelierele de creatie din cadrul programului educational Art Safari Kids. La evenimentul de deschidere din seara de joi, 26 septembrie, au participat 2.800 de invitati. Pentru prima data, Art Safari Bucuresti a putut fi vizitat si noaptea, in cadrul unor tururi ghidate organizate.

Art Safari 2019 a fost conceput sub forma unui muzeu temporar, care a gazduit pe o suprafata de 10.000 de metri patrati opere de arta romaneasca de patrimoniu, arta supercontemporana, arta contemporana internationala si instalatii de arta, dar si un program de conferinte pe teme dedicate artei - Art Talks.

Operele, asigurate pentru o valoare totala de aproximativ 15 milioane de euro, au provenit din muzee romanesti si straine, dar si din colectii private nationale si internationale, iar o parte dintre lucrarile de arta Supercontemporana si instalatii au fost create special pentru a fi expuse la Art Safari 2019.

Cea mai valoroasa lucrare provenita din colectiile private de arta, expusa in cadrul Art Safari 2019, a fost nudul „In Iatac”, o pictura semnata de Nicolae Tonitza, asigurata pentru suma de 350.000 de euro, care a fost achizitionata in anul 2011 de un colectionar din Bucuresti.

Citeste si:
Unde iesi sa te distrezi in weekend in Bucuresti
Recomandari de weekend: unde...

Dintre lucrarile de arta contemporana expuse in cadrul Pavilionului, pretul cel mai mare – 132.000 de dolari – l-a avut lucrarea „Carnival in Ruin”, semnata de Shen Shubin, un artist de 41 de ani, care activeaza si vinde in China, tara cu o piata de arta anuala evaluata la circa 50 de miliarde de euro. Printre cele mai vechi opere expuse in cadrul Art Safari 2019 a fost o marmura elenistica, reprezentandu-l pe zeul Charon cu cainele Cerber, care dateaza din secolul al 3-lea i.Hr.

Pavilionul Muzeal „Tonitza si geniul copilariei” a fost curatoriat de Zoltan Soos si a gazduit capodopere de Nicolae Tonitza, provenite de la muzee si colectii private din Romania, dar si din Europa, Tonitza fiind colectionat si in afara granitelor. Echipa curatoriala a Pavilionul Central „REPVBLICA. Despre umbre in sculptura” a fost compusa din Calin Dan, directorul general al Muzeului National de Arta Contemporana (curator), Celia Ghyka (cercetare curatoriala) si Sandra Demetrescu (asistent curator). Pavilionul Supercontemporan „Young Blood. Arta timpului tau” a fost curatoriat de Mihai Zgondoiu, iar Pavilionul International „Made in China” a fost curatoriat de Ji Zhongpeng si a gazduit lucrari de arta chineza contemporana, expuse pentru prima data in Europa.

Conceptul arhitectural al muzeului temporar Art Safari, a apartinut arhitectului Attila Kim, comisarul Romaniei la Bienala de Venetia - editiile 2016 pana in prezent.

Citeste si:
Povestea celui mai mare eveniment de arta din Romania, Art Safari
Povestea celui mai mare...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si
Art Safari 2019: arta de 15 milioane de euro adusa in Bucuresti