O analiza a cheltuielilor in segmentul de divertisment realizata pe 13 tari plaseaza Romania pe locul 8, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro. Consumatorii cehi sunt cei care cheltuie cel mai mult pe activitati culturale si de recreere: 38,2 euro pe luna, conform celui mai recent raport al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

Dintre toti locuitorii celor 13 tari ECE, cehii cheltuie cel mai mult pentru activitati culturale si de recreere, media fiind de 38,2 euro pe luna. Cehia este urmata de Letonia (35,6 euro), Slovacia (22,5 euro) si Polonia (17,9 euro). Romania se afla pe locul 8 din 13, cu cheltuieli medii lunare de 8,7 euro. Avand in vedere ca puterea de cumparare s-a dublat in Romania ultimului deceniu, consumul de divertisment a crescut si el.

„Exista doua explicatii pentru aceasta medie relativ mica a cheltuielilor cu recreerea si cultura:

1) Romania are al doilea cel mai redus grad de urbanizare din Uniunea Europeana (54% dintre romani traiesc la oras versus 80% in Europa de Vest)

2) media include deopotriva unele din cele mai dezvoltate orase din aceasta zona a Europei - Bucuresti, Cluj-Napoca - alaturi de unele dintre cele mai sarace din UE. Cu alte cuvinte, diferenta dintre Bucuresti si Varsovia sau Budapesta este sensibil mai redusa decat sugereaza aceste cifre”, a declarat Silviu Pop, Head of Research in cadrul Colliers International Romania.

Cinematografele si salile de fitness domina piata de divertisment din centrele comerciale din regiunea ECE. Conform raportului Colliers, exista peste 452 de cinematografe si multiplexuri in centrele comerciale din 13 tari ECE. Polonia si Romania conduc clasamentul, cu 125, respectiv 93 de astfel de spatii. Raportat la populatie, in Polonia exista cate un cinema modern la aproape 370.000 locuitori, in timp ce in Romania, raportul este la 210.000 locuitori.

De asemenea, calcule bazate pe salariul mediu brut arata ca, pentru a putea cumpara un bilet la cinema, romanii trebuie sa lucreze in jur de 48 de minute. Aceasta durata este printre cele mai mici, comparativ cu celelalte 12 tari: de exemplu, in acelasi scop, polonezii lucreaza o ora si trei minute, cehii, o ora si cinci minute, in timp ce albanezii lucreaza cel mai mult - o ora si 48 de minute. Romania se situeaza pe locul al doilea in ceea ce priveste salile de fitness (42), dupa Polonia (115), si pe locul al treilea in ceea ce priveste numarul de locuri de joaca pentru copii din centre comerciale (60), dupa Polonia (128) si Ucraina (71).

In Romania, cele mai vizitate spatii de distractie sunt cele indoor, si din cauza climei temperat-continentale, vremea reprezentand un risc pentru proiectele outdoor. De asemenea, parcurile tematice situate la exterior sunt accesate rar de-a lungul anului, iar turismul intern sustinut lipseste.

Sursa foto: shutterstock.com

Citeste si:
Cinemax vrea 7 cinematografe in 3 ani. Investitia, de pana la 30...
Cinemax vrea sa investeasca...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Filmele platformei de streaming Apple, lansate in cinematografe