Iulia Neagoe a fost pasionată de plante și mirosuri de când se știe. Mai exact, de la vârsta de 4 ani când participa cu părinții la culesul plantelor pentru ceaiuri. Deși a terminat Facultatea de Construcții Civile din București, iar a apoi a făcut un doctorat în construcții, Iulia a ales totuși să își urmeze pasiunea din copilărie și să își facă o afacere și o carieră în domeniul parfumurilor. Astfel, în 2014 a pornit atelierul de parfumerie Luviane.

„Am urmat un master de bio-chimie în Linz, Austria, studii teoretice și practice de aromacologie și, în plus, cursuri de design interior și make-up, pe care le-am făcut pentru a-mi dezvolta cât mai mult latura artistică. De asemenea, am avut ocazia să fac voluntariat și practică în parfumerii mass market și de nișă, precum și în ateliere artizanale de parfumerie", a declarat Iulia Neagoe, într-un interviu acordat Wall-Street.

La început, Iulia crea parfumuri pentru prieteni și apropiați, dar feedback-ul primit a fost pentru ea un semn că ar trebui să transforme această pasiune într-un business.

Experiența dobândită în copilărie, legată de plante și de proprietățile lor terapeutice, am completat-o prin studiu și le-am integrat în produsele și serviciile din cadrul brandului.

- Iulia Neagoe -

Parfum LuvianeParfum LuvianeAfacerea a evoluat mai greu la început din două motive: în primul rând, pentru că investiția într-un astfel de business este destul de mare, dar și pentru că și-a dorit să realizeze parfumuri din ingrediente certificate 100% naturale, fără compuși de sinteză sau sintetici (ftalați, parabeni, agenți de îngroșare, PEG-uri sau gume) și a durat mai mult să găsească furnizori care să îndeplinească aceste cerințe.

Începutul Luviane a însemnat prima colecție de parfumuri sub formă de apă de parfum și parfumuri solide, o colecție în care Iulia a scos în evidență ipostaze din viața femeii, referindu-se în special la femeia româncă. Apoi totul a venit în completarea unui brand de identitate națională ce înseamnă simboluri și tradiții românești, plante de dragoste, colecția DOR și Regina Maria a României, căreia i-a dedicat o întreagă colecție.

„Am integrat în brandul Luviane trăirile, emoțiile și preocupările mele ca artist, ca parfumier dar și ca femeie și mamă, iar preocupările vis-a-vis de femeia însărcinată și de micile domnișoare s-au concretizat în parfumuri dedicate lor. Astfel, în colecția "Miresme Românești" am creat un parfum (Kotys) ce poate fi utilizat în trimestrele 2 și 3 din sarcină și în perioada de alăptare, precum și o apă de toaletă potrivită copiilor (Zâna Florilor)”, mai povestește antreprenoarea.

Parfum Luviane

Parfum Luviane

Preferințele gurmande și le-a manifestat în colecția de parfumuri solide "Simfonie Gurmandă", iar dorința de libertate în parfumul "Zori în libertate" din noua ediție "Dor-Golden Edition" în care parfumurile au primit și un strop de strălucire prin adăugarea particulelor de aur în compoziție.

Parfumuri Luviane

Și pentru că este pasionată și de bijuterii, ca majoritatea femeilor de altfel, Iulia a integrat în brand o colecție capsulă de bijuterii pentru parfum din argint și pietre semiprețioase.

„Am fost fascinată atunci când am descoperit într-un mic magazin de antichități o bijuterie pentru parfum ce se purta pe centurile Chatelaine în Epoca Victoriană și am dezvoltat această colecție în colaborare cu un bijutier”, mai explică Iulia Neagoe.

Parfum Luviane

Cum îți poți crea propriul parfum

O componentă importantă a business-ului Luviane sunt atelierele de creare ale parfumurilor, Perfume Cocktail Labs. Practic, participanții își creează un parfum personalizat sau formule de parfum care pot deveni apoi parfumuri personalizate. Atelierele pot fi individuale sau de cuplu - pentru a sărbători diverse lucruri sau pentru a crea parfumul nunții, dar și ateliere/workshopuri de tip team building pentru zona de corporate.

Parfum Luviane

„Zilele acestea am lansat varianta online de personalizare a parfumului. Astfel, se pot bucura de această experiență și cei care nu pot ajunge la atelier (din alte orașe/țări). Prețul pentru a-ți crea parfumul online este de 800 de lei”, mai afirmă antreprenoarea.

De asemenea, Luviane furnizează și servicii de terapie prin parfum: pe baza principiilor de aromacologie (legătura dintre tehnologia parfumului și psihologie) se creează parfumuri terapeutice personalizate nevoilor clienților.

Parfum Luviane

Ce parfumuri preferă românii

Potrivit Iuliei Neagoe, românii preferă parfumurile puternice pentru că le conferă sentimente de stabilitate, abundență și siguranță. În timpul pandemiei s-a observat o mai mare apetență pentru parfumurile fresh, dar și cele florale au rămas în topul preferințelor.

Citeste si:

    Clienții Luviane au venituri peste medie și sunt, cu preponderență, oameni pasionați de domeniul parfumeriei sau persoane preocupate de artă. O parte dintre clienții Iuliei sunt și oameni care își doresc să aibă o viață sănătoasă, unii dintre aceștia având chiar diverse afecțiuni sau alergii care au nevoie de produse exclusiv naturale.

    Preţul unui parfum solid pleacă de la 125 de lei şi poate ajunge la 665 de lei sau 700 de lei pentru un elixir. Parfumurile create în cadrul atelierelor pot depăși și 1.000 de lei, în funcţie de ingre­dientele folosite.

    Din punct de vedere al cifrei de afaceri, anul trecut a fost pentru Luviane un an mai bun decât precedentul, ajungând la o cifra de afaceri de 35.000 de euro și o marja de profit de 40%. Pentru acest an, Iulia Neagoe și-a propus dublarea cifrei de afaceri în comparație cu anul trecut.

    Citeste si:

      Sursa foto: Iulia Neagoe

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Roxana Grosu
      Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


      Setari Cookie-uri