Parfumier de la patru ani

La 4 ani, in timp ce se juca la gradinita sau in vacantele de vara petrecute, la munte, la bunici, Iulia aduna plante si la macera, invatand singura sa deosebeasca diverse rasini. Parintii au privit acest lucru ca pe un hobby, prioritizand alte lucruri in viata Iuliei, pe principiul „meseria, bratara de aur”. Asa, Iulia a inceput si a terminat Facultatea de Constructii, a facut si un master de management de constructii, un program de design de interior, un alt master de bio-chimie in Austria, un curs de make-up, si a continuat sa lucreze la hobby-ul ei. Acum preda Structura la Facultatea de Arhitectura de la Universitatea Spiru Haret.

Are un teanc de diplome, dar inca nu o are pe cea de absolvire a masterului din Austria, pentru ca nu a avut timp sa isi prezinte lucrarea, dupa ce a intrerupt studiile in 2009. „Acum nu prea mai conteaza hartia, mi-am dat seama ca atunci cand ai un talent si il perfectionezi, nu mai conteaza hartiile. Fiecare lucru te ajuta, dar nu hartiile alea, ci faptul ca ai trecut prin lucrurile alea”, spune Iulia.

Sursa foto: Vanilla Roads

Afacerea pentru o artista – poveste greu de acceptat

Iulia face de multi ani parfumuri pentru persoanele apropiate, iar de cativa ani a inceput sa faca pentru mai multe persoane, pe care nu le cunoaste. Nu si-a numit pana acum cinci ani activitatea „afacere”, decat dupa ce un prieten i-a zis ca este antreprenoare, in urma raspunsurilor afirmative
la intrebarile: „Faci facturi?” si „Tai chitante?”.

In 2013 a acceptat ca administreaza o afacere, in 2014 a facut un PFA, apoi a inceput sa participe la targuri, iar in cei cinci ani de cand a pus bazele oficiale ale afacerii, Iulia a investit 50.000 de euro.

A renuntat la corporatie si...
Citeste si: Cum face o romanca business cu...aromele din magazine

In 2017, Luviane a avut venituri de 7.000 de euro, iar anul acesta se asteapta sa le depaseasca cu 50%. Cea mai mare parte a castigurilor este generata de partea de servicii, fiind urmata de partea de vanzare de produse. Serviciile includ ateliere corporate si individuale, parfumuri terapeutice personalizate si parfumuri personalizate.

Fiind pasionata de bijuteriile din epoca victoriana, Iulia a decis sa aiba si o colectie de bijuterie de parfum. A mers cu desene si conceptul la mai multi bijutieri, dar nimeni din Romania nu a putut sa ii faca, asa ca a ajuns in India, de unde, de altfel, isi obtine si o mare parte din substante.

Sursa foto: Vanilla Roads

Parfumurile create costa de la 110 lei, un parfum solid din colectia Miresme Romanesti, la 350 de lei, costul unui parfum din colectia Dor si 450 de lei, pretul parfumului Florile Reginei. Pentru un parfum personalizat, pretul creste: „Merg cu ele pana la 1.000 de lei, una din bijuterii. Parfumul personalizat poate sa ajunga si la 1.500 de euro, 50 de ml, dar pe acestea nu le fac pe banda rulanta, acestea necesita mult timp si energie. Pretul unui parfum personalizat depinde de multi factori, ce concentratie se doreste, ce ingrediente”, explica Iulia, mentionand ca un client cheltuieste, in medie cam 400-500 de lei.

Care este comportamentul de...
Citeste si: Cate parfumuri cumpara romancele in fiecare luna

Parfumurile Luviane, un acronim de la numele Iulia-Victoria Neagoe, se gasesc in Bucuresti, la Galateca si la My Romanian Store, iar in tara sunt expuse in Sibiu, la Jujube Atelier. Parfumurile nu sunt vandute pe site, pentru ca Iulia considera ca acestea trebuie testate, dar incepand de anul acesta va transforma site-ul intr-unul cu vanzare, dupa ce va lansa o varianta de testere ale parfumurilor.

Publicul care doreste parfumuri artizanale nu se incadreaza intr-un tipar, dar are o singura trasatura comuna: un nivel minim de educatie: „Publicul meu e foarte diferit. Ce-i drept, o caracteristica comuna a oamenilor care vin spre mine e ca au un nivel minim de educatie. Dar, cum imi place mie sa zic, creez pentru cunoscatori si pentru oameni care vor sa cunoasca. Mai creez si pentru cei care au diverse probleme sau alergii. Mie nu-mi plac tiparele”, spune Iulia.

In prezent, atelierul de parfumerie este situat intr-una dintre cladirile unei foste fabrici din Bucuresti, unde Iulia are un laborator steril in care fabrica parfumuri si o camera unde primeste persoanele interesate sa faca parfumuri. Iulia a preferat sa nu introduca multe elemente de tehnologie in laborator, pentru ca ar strica din spiritul artizanal: „Pentru mine conteaza foarte mult sa pun eu, sa fac eu. Practic, pun din energia aia, nu numai din ingrediente si oamenii simt asta”, mentioneaza ea.

Sursa foto: Oana Cristina Tanase

Retailer de parfumuri, de la...
Citeste si: Retailer de parfumuri, de la 0 la 8 mil. de euro intr-un an

Experienta de a face un parfum

Daca vrei sa iti faca un parfum, Iulia iti pune la dispozitie toate miresmele pe care le detine in orga parfumierului: de la iasomie la madarina, de la lemn de santal la cafea sau cacao si de la trandafir la lotus alb. Intinde pe masa sticlutele cu extacte din plante, iar tu iti alegi si pui deoparte miresmele care iti plac. Apoi, combini intr-un recipient de sticla picaturile extrase cu pipeta. Mirosi dupa fiecare picatura pusa si te simti cu un alchimist care lucreaza atent la o potiune.

Iulia este langa tine si noteaza fiecare picatura pusa in recipient. Iti raspunde la toate intrebarile pe care le ai si iti spune cand un miros nu se potriveste cu altul. Nu simti daca ai terminat de facut parfumul, simti mereu ca ai putea adauga ceva, o picatura din esenta de lamaie sau un strop de vanilie.

Ai la dispozitie doua ore in care te joci cu pipeta si incerci sa iti dai seama daca mai trebuie ceva. Apoi, Iulia toarna alcool peste creatia ta, iar tu amesteci cu o bagheta continutul. Inainte sa il toarne in sticla, ai posibilitatea sa te razgandesti si sa mai scurgi din esente in recipientul tau. Ai putea, de asemenea, sa ii dai un nume si ceea ce ar fi mai fi util de facut este sa iti notezi reteta parfumului tau.

Sursa foto: Constantin Enache