Hotel Cișmigiu a înregistrat o creștere a veniturilor 15% în primele 11 luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care gradul de ocupare a fost de 78% comparativ cu 70% în 2022, anunță dezvoltatorul imobiliar Hercesa, cel care deține hotelul din inima Capitalei.

În condițiile în care media zilnică a încasărilor a (Average Daily Rate - ADR) s-a majorat cu 15% față de ultimul an înainte de pandemie, anul de referință 2019, iar gradul de dublă ocupare a fost de 1,4, hotelul a cumulat venituri de 1,9 milioane de euro.

Potrivit Mirelei Cojocaru, directorul general al hotelului, pentru Hotel Cișmigiu, 2023 a fost cel mai bun an de până acum.

„Nu doar că ne-am revenit, dar am și depășit nivelul din 2019, un an de referință, înainte de pandemie, din perspectiva gradului de ocupare și al veniturilor”, a declarat Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cișmigiu.

Potrivit ei, anul acesta, procentul turiștilor de pe segmentul călătoriilor de plăcere a crescut la 40% din total, partea de business rămânând majoritară.

„La finalul lunii noiembrie au început să revină turiștii din Israel, o parte importantă a segmentului de leisure, după ce numărul lor scăzuse în octombrie, odată cu izbucnirea războiului”, a adăugat Mirela Cojocaru.

Segmentul evenimentelor corporate, deservit de Hotel Cișmigiu prin cinci săli de conferință cu capacități cuprinse între 30 și 70 de persoane și un amfiteatru, nu și-a revenit complet comparativ cu 2019, multe dintre aceste manifestări având loc în continuare în mediul online.

Anul 2023 nu a fost lipsit de provocări, chiar dacă am consemnat, atât la nivel de piață, cât și în cazul Hotelului Cișmigiu, o creștere importantă. Revenirea bruscă de după pandemie a generat o criză a forței de muncă, care s-a diminuat considerabil pe acest segment în perioada 2020-2021, o dificultate cu care ne confruntăm și în prezent, alături de prețurile crescute ale energiei și nivelul ridicat al inflației. Ne așteptăm ca aceste provocări să existe și în 2024 și, în plus, deja vedem semnale ale diminuării bugetelor de călătorie pe segmentul corporate”, a precizat Mirela Cojocaru.

Hotel Cișmigiu cuprinde 60 de apartamente și este și un hub cultural, prin Librăria Humanitas, Institutul Cervantes și prin organizarea, în diversele spații ale clădirii, de expoziții ce cuprind lucrări de artă românească și gastronomic, prin Berăria Gambrinus de la parterul clădirii și Bistro Cișmigiu, operat de Stadio la etajul al șaselea.

„Hotel Cișmigiu a fost achiziționat de Hercesa în 2004 și îl menținem în portofoliu, deși business-ul de bază al companiei este cel rezidențial, prin proiectele pe care le dezvoltăm în estul și în vestul Bucureștiului, Vivenda Residencias, respectiv Stellaris Residencias. La 11 ani de la redeschiderea din 2012, Hotel Cișmigiu este un proiect de succes și ne dorim și alte investiții de acest fel, care deocamdată sunt încă dificile din cauza diverselor aspecte legale și administrative”, a declarat Romeo Ghica, manager de operațiuni al Hercesa România.

Hotel Cișmigiu a îmoplinit în acest an 110 ani de la inaugurarea sa. În 1912, inginerul Nicolae Pissiota începea construcția Palace Hotel, fiind autorul proiectului de rezistență, în vreme ce vărul său, arh. Arghir Culina, s-a ocupat de partea de de concepție și organizare a hotelului. Hotelul avea să fie inaugurat un an mai târziu, în 1913, dispunând de 200 de camere.

În 1995, hotelul avea să fie închis pentru ultima oară, din cauza degradării semnificative, iar în 2004, spaniolii de la Hercesa achiziționează proprietatea și investește în renovarea lui, iar în 2012, hotel Cișmigiu este redeschis și redat circuitului turistic și cultural, în urma unei investiții de 15 milioane de euro.

Sursa foto: Hercesa / Hotel Cismigiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri