Tricoul purtat de Diego Maradona în meciul împotriva Angliei din 1986, atunci a marcat celebrul gol după un henț, a fost scos la licitație pentru o sumă record. Fiica sa spune însă că nu e adevăratul tricou.

Asociat cu faimosul gol al lui Maradona din sferturile de finală ale Campionatului Mondial de Fotbal din 1986, cunoscut drept ”mâna lui Dumnezeu”, tricoul ar putea fi vândut cu cel puțin 5 milioane de dolari, scrie Business Insider. După meci, el a ajuns la mijlocașul naționalei Angliei, Steve Hodge, care a făcut schimb de tricouri cu argentinianul.

Hodge l-a împrumutat apoi Muzeului Fotbalului din Manchester, dar acum a decis să îl vândă la licitație. Casa Sotheby's estimează că ar putea obține între 5,2 și 7,9 milioane de dolari pentru tricou. Până acum, cel mai mare preț obținut la licitație pentru tricoul unui sportiv a fost de 5,64 milioane de dolari, pentru un tricou al jucătorului de baseball Babe Ruth.

Dalma Maradona, fiica cea mai mare a fotbalistului, susține însă că tricoul pe care Hodge îl scoate la licitație nu este cel pe care tatăl ei îl purta atunci când a marcat cu ”mâna lui Dumnezeu”. Ea spune că Maradona s-a schimbat la pauză, iar cel pe care i l-a dat lui Hodge este tricoul din prima jumătate a partidei, în vreme ce faimosul gol a fost dat în a doua jumătate. Adevăratul tricou ar fi la o persoană a cărei idenitate nu a fost dezvăluită.

Reprezentanții Sotheby's neagă acuzațiile Dalmei Maradona. Ei spun că a fost făcută o analiză inclusiv pe baza fotografiilor și filmărilor de la meci, care demonstrează clar că este tricoul purtat în a doua jumătate a partidei. Maradona a marcat atunci ambele goluri ale Argentinei, care a învins Anglia cu 2-1.

Sursa foto: Sotheby's

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri