Un manager se confruntă cu multe provocări care îi pun la încercare nu numai competenţele profesionale, ci şi abilităţile de a comunica eficient cu echipa pe care o coordonează. Recentele schimbări generate de criza sanitară, telemuncă, revenirea la birou sau formatele hibrid au avut un impact semnificativ asupra felului în care echipele de angajaţi funcționează sau interacţionează. În astfel de situaţii, marcate de o lipsă de previzibilitate şi de schimbări care se succed într-un ritm accentuat, este mai important ca niciodată pentru manageri să creeze un climat de încredere şi cooperare stabilă la nivelul echipelor pe care le conduc. Dacă şi tu eşti într-o astfel de situaţie şi cauţi soluţii, iată câteva sugestii.

Transparenţă înainte de orice

Pentru a crea o atmosferă de încredere şi respect reciproc în cadrul unei echipe, este important să existe transparenţă şi onestitate. Ce înseamnă acest lucru mai precis? Mai întâi de orice, înseamnă că membrii echipei ştiu exact ce fac ceilalţi, inclusiv tu, în calitate de manager. Asta îi ajută să se simtă parte dintr-un mecanism eficient şi să înţeleagă mai bine rolul şi importanţa lor în cadrul companiei. În al doilea rând, înseamnă un feedback clar pe linie ierarhică şi rezultate asumate integral. În ultimul rând, dar nu mai puţin important, transparenţa înseamnă şi o comunicare internă eficientă, care vine să susţină eforturile întregii echipe şi care explică procesul prin care au fost luate decizii care îi afectează în mod direct pe membrii echipei tale.

Retail jobs

Petrece timp cu echipa ta

Nu fi genul de manager care stă doar la el în birou şi transmite ordine prin e-mail. Mai ales în contextul în care abia recent v-aţi întors la birou, este important să petreci timp cu membrii echipei tale, astfel încât să înţelegi mai bine felul în care fiecare îşi execută sarcinile, care sunt dificultăţile cu care se confruntă şi care sunt provocările la care trebuie să răspundă. Un team building poate fi, de asemenea, o modalitate excelentă de a îmbunătăţi relaţiile profesionale şi personale. Dacă vreţi să ieşiţi din oraş şi să vă bucuraţi de o atmosferă deosebită, puteţi să vă interesaţi, de exemplu, de condiţiile de cazare Casa Timis, de pe Valea Prahovei. Important este să puteţi socializa într-o ambianţă plăcută, care invită la destindere.

Citeste si:
Cum să fii un manager de succes al viitorului
Cum să fii un manager de...

Nu face micromanagement

Cel mai probabil într-un clasament al celor mai dezagreabile tehnici de conducere, micromanagementul ar fi pe primul loc. Oricât de mult îţi doreşti să te asiguri că totul merge perfect în cadrul echipei pe care o gestionezi şi oricât de mult ai vrea să controlezi fiecare detaliu, trebuie să-ţi aminteşti că micromanagementul distruge încrederea. Atât încrederea angajatului în propriile sale competenţe, cât şi în tine ca manager. Aşadar, este esențial, pentru a crea un climat de încredere, să laşi fiecare coleg să lucreze în stilul său, să îşi dezvolte abilităţile de a funcţiona independent şi de a găsi soluţii în momente de impas. În felul acesta, fiecare va putea să-şi consolideze stima de sine şi să-şi îmbunătăţească stilul de lucru mai eficient decât sub o coordonare prea minuţioasă.

Citeste si:
Probleme cu forța de muncă pentru micii comercianți
Probleme cu forța de muncă...

Concentrează-te pe rezultat

În loc să-ţi pistonezi angajaţii să urmeze anumite proceduri pe care tu le consideri optime, le poţi oferi posibilitatea de a-şi exprima creativitatea sau de a-şi pune în valoare abilităţi conexe, găsindu-şi fiecare propriul stil de lucru. Flexibilitatea este un atribut esenţial pentru un manager şi, în această perioadă dificilă, este mai important ca niciodată să fii adaptabil. Concentrează-te întotdeauna pe rezultat şi mai puţin pe felul în care un angajat a ajuns la el, atât timp cât modalitatea sa nu contravine valorilor companiei sau nu afectează alţi colegi.

Încrederea în cadrul unei echipe este baza pentru o evoluţie pozitivă, atât la nivel individual, cât şi la nivel de grup. În calitate de manager, poţi să te inspiri din sugestiile de mai sus pentru a face noi paşi spre consolidarea relaţiilor profesionale şi personale din echipa ta, ceea ce invariabil va îmbunătăţi şi productivitatea!

Citeste si:
Sondaj BestJobs: Puterea de cumpărare a românilor a scăzut şi cu 50%
Sondaj BestJobs: Puterea de...

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri