Sustenabilitatea birourilor a devenit un subiect intens discutat în domeniul afacerilor, mai ales în contextul în care tot mai mulți antreprenori vor să actualizeze biroul de lucru, în acord cu noua normalitate. Pandemia de Covid-19 a generat o mulțime de schimbări în mediul profesional, iar prioritățile angajaților au căpătat o valoare semnificativă pentru manageri. În locul rutinei standardizate, oamenii preferă flexibilitatea și mobilitatea unui program hibrid, mod de lucru ce îi ajută să stabilească un echilibru între viața profesională și timpul liber petrecut alături de familie.

Reinventarea spațiului tradițional de muncă a devenit o provocare interesantă pentru antreprenori și proprietarii de birouri, întrucât au fost nevoiți să găsească noi metode eficiente pentru a încuraja interacțiunea umană. Astfel, sistemul hibrid vine ca un răspuns firesc la necunoscutele oamenilor de afaceri, din prisma unor birouri satelit sau huburi sociale, în care angajații se pot întâlni pentru rezolvarea proiectelor ce implică creativitate și muncă în echipă.

În esență, birourile de tip hub aduc avantaje notabile pentru companie. Pe lângă crearea unor legături puternice între membrii echipei, reducerea impactului asupra mediului înconjurător constituie o măsură benefică atât pentru sectorul economic al companiei, cât și pentru conservarea ecosistemului natural. Iată câteva propuneri eficiente:

Retail jobs

Modificarea sistemului de iluminat

Folosirea de spații comune duce la eficientizarea modului în care este folosită energia electrică, astfel încât se poate reduce amprenta ecologică. De-a lungul timpului, tehnologia LED a devenit apreciată de tot mai multe companii, deoarece poate scădea consumul de energie electrică cu aproape 80%.

Fie că becul LED este utilizat la un lampadar, un corp de iluminat suspendat sau o aplica LED, intensitatea luminii se adaptează în funcție de activitățile efectuate la birou. În plus, avantajul considerabil pe care tehnologia LED îl poate furniza într-un spațiu de lucru este nuanța luminii, aspect care ajută la crearea unui ambient plăcut, relaxant sau stimulant. Spre exemplu, în cadrul birourilor, lumina albă rece stimulează concentrarea și permite observarea detaliilor.

Citeste si:
Cu cât au crescut chiriile în luna septembrie în cele mai mari...
Cu cât au crescut chiriile în...

Încurajarea modul hibrid

Noua normalitate la birou este un concept, pe care fiecare antreprenor trebuie să-l adapteze în funcție de valorile și strategia companiei, fără a neglija bunăstarea angajaților. Întrucât sistemul hibrid permite o bună flexibilitate a programului, atât echipa, cât și angajatorul obțin beneficii comune în urma aplicării acestui sistem.

În primul rând, dacă angajații sunt prezenți doar câteva zile pe săptămână la birou, resursele de energie folosite scad, lucru care influențează pozitiv inclusiv secțiunea financiară a companiei. În același timp, se reduce considerabil consumul de hârtie printată.

Deconectarea aparatelor electrice

Majoritatea aparatelor electrice consumă un mic procent de energie electrică, chiar dacă sunt lăsate în modul stand-by. Cu siguranță, aparatura specifică biroului, precum laptopuri, calculatoare, telefoane sau imprimante, are un sistem modern, cu o clasă energetică superioară. Cu toate acestea, atunci când rămân conectate la o sursă de curent, inevitabil, pot apărea pierderi energetice.

Citeste si:
Toamna a venit cu scăderi ale prețurilor locuințelor în mai toate...
Prima lună de toamnă a venit...

Din acest motiv, deconectarea încărcătoarelor de telefon sau a lampadarelor de la priză, în momentul în care toată echipa a terminat programul de lucru, este o practică recomandată.

Fiecare persoană joacă un rol important în protejarea mediului înconjurător, deoarece schimbarea începe cu pași mici. În cazul unei companii, antreprenorul are ocazia să facă tranziția către un business mai sustenabil, cu mici modificări care țin de obiceiurile zilnice de lucru.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri F