Producătorii de vinuri de nișă din România au dificultăți în perioada actuală, piața pentru care aceștia se află în competiție fiind redusă, de maximum două milioane de euro ca cifră totală de vânzări. Cei care s-au dedicat acestui domeniu sunt hotărâți să reziste însă, continuând să investească în tot ceea ce înseamnă lanțul de producție pe acest domeniu, de la recoltarea culturilor și până la îmbutelierea finală.

"Este un vin pe care îl consumi ca aperitiv, dar și ca desert", a descris pentru wall-street.ro Ionel Burtea, fondator Abund Berry, produsul său.

Acesta a explicat că a ales sărbătorile ca moment specific de consum pentru vinurile pe care le produce în afacerea de familie, dar și partea de ocazii speciale, în care produsul final este făcut cadou, spre exemplu, către clienții finali, sau către partenerii de business.

Fondatorul Abund Berry a mai arătat că istoria vinurilor de nișă în consumul românilor a început, efectiv, în urmă cu maximum 10 ani, dar dacă se face o comparație cu ceea ce se întâmplă pe piețele dezvoltate, acolo există o tradiție în ce privește vinurile din fructe de pădure.

Cât despre definiția sa în ceea ce privește un vin bun de acest tip, Ionel Burtea a declarat că, nutrițional, acesta trebuie să conțină foarte multe fructe coapte, tot ce înseamnă zaharuri reziduale fiind dat de gradul de coacere a fructului.

Pe partea de procesare, la momentul culegerii, el trebuie făcut rapid. Există un plafon de 30 de zile pentru tot ce înseamnă lanțul de îmbuteliere și păstrare.

Ionel Burtea, fondator Abund Berry

În anul 2021-2022, însă, a explicat fondatorul Abund Berry, nu a mai crescut numărul de clienți pe această nișă, din punctul acestuia de vedere fiind vorba despre o piață de un milion, maximum două milioane de euro în România.

Totodată, Ionel Burtea a declarat că românii au început să se priceapă destul de bine la vinuri.

Cât despre bugetul pe care românii cu venituri medii sunt dispuși să îl cheltuie pentru o astfel de experiență, antreprenorul a explicat că acesta este undeva la 30-40 de lei pentru un vin de consum, care nu necesită o ocazie specială.

Ionel Burtea s-a referit de asemenea și la businessul său în ansamblu, arătând că cea mai mare parte din afacere, practic 95%, este ocupată de vânzarea de fructe proaspete.

Astfel, a arătat acesta, compania a împlinit mai mult de un an de când livrează fructe la supermarket-uri, începând cu Carrefour Târgu Jiu, continuând apoi cu același retailer la nivel de București și nivel de platforme, iar după aceea urmând Mega Image.

În momentul acesta, la acești retaileri consumatorii pot găsi căpșunele și afinele noastre, dar și piersici de România, nectarine de import (la Mega Image, n.r.), kiwi, rodii, sau partea de zmeură pe tot ce înseamnă programul Gusturi românești.

Ionel Burtea, fondator Abund Berry

Colaborările nu s-au încheiat însă aici, în perioada imediat următoare Abund Berry începând livrările și pentru Profi, Lidl și Kaufland pe partea de cooperativă.

Chiar și așa, însă, explică Ionel Burtea, dorința sa este de a lucra și cu celelalte supermarketuri.

Fondatorul Abund Berry a detaliat de asemenea și colaborarea cu sectorul HoReCa, arătând că pe acest segment lucrează cu doar două firme de distribuție pe tot ce înseamnă zona de fresh.

Acesta a explicat însă că, pentru tot ce înseamnă zonă de procesare produse finite, Abund Berry a închis colaborarea cu sectorul HoReCa din momentul pandemiei, când a trecut integral în online partea de vânzare și nu a mai deschis canalul comercial către acest segment, fiind un istoric destul de dureros pentru companie.

Undeva la 70% din cifra noastră de afaceri la început a fost HoReCa. Am suferit, la propriu, în ce privește cash flow-ul și am zis că nu ne mai concentrăm pe asta.

Ionel Burtea, fondator Abund Berry

Nu în ultimul rând, antreprenorul a mai explicat faptul că, în ce privește retailul tradițional, piața fructelor de pădure este acoperită în proporție de maximum 20% din adevăratul potențial și adevărata cerere din piață.

Sursa foto: Abund Berry

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri