Decizia de a cumpăra un produs este influențată de foarte mulți factori, iar aspectul este unul dintre cele mai importante. Astfel, dintre numeroase produse similare prezente la raft, specialiștii arată faptul că, pe lângă preț, de cele mai multe ori putem fi influențați de aspecte precum culoarea etichtei, armonia design-ului de pe aceasta, precum și aspectul estetic general al produsului.

"Eticheta vinde produsul. Clientul, când decide să cumpere un produs de pe raft, vede prima oară eticheta. Contează mult. Mai ales în situația în care mergi într-un supermarket și vezi, de exemplu, o sută, două sute de feluri de vin, cu siguranță o etichetă frumoasă îți atrage atenția și te duci spre produsul respectiv", a declarat pentru wall-street.ro Cristi-Nechita Rotta, director general Rottaprint.

Acesta mai spune faptul că, din acest motiv, firmele, mici și mari, pun un accent mare pe felul în care arată eticheta și ambalajul și investesc mult și în design și în promovare în acest fel.

Cât privește felul în care este implicată compania pe care o conduce în felul în care arată, efectiv, produsele, Cristi-Nechita Rotta explică faptul că există chiar mai multe departamente interne implicate în felul în care arată ambalajele.

De asemenea, acesta arată că echipa are un designer care este specializat în design alimentar.

Totodată, există de asemenea și un departament de suport tehnic, unde echipa Rottaprint are specialiști care, pe diferite produse, știu ce se poate face și vin cu soluții din punct de vedere tehnic în așa fel încât dorințele clienților din punct de vedere estetic să fie satisfăcute.

Decizia de cumpărare a unui produs, luată în 90 de secunde

"Culoarea este foarte importantă. Există un studiu făcut pe cumpărătorii din America si undeva la 72% dintre cei chestionați au luat o decizie de cumpărare pe felul în care arăta ambalajul. Ulterior, au fost întrebați care a fost elementul care i-a influențat să ia decizia de cumpărare și 60% au spus că ceea ce i-ar fi influențat să aleagă produsul respectiv a fost culoarea", a declarat pentru wall-street.ro și Vasile Bîrsan, șeful diviziei de ambalaje flexibile Rottaprint.

Acesta mai explică faptul că, practic, participanții la studiu au fost întrebați ce anume din respectivul ambalaj i-a atras cel mai mult în așa fel încât să aleagă produsul respectiv, iar ei au răspuns că este vorba despre culoare, sau modul în care au fost reprezentate culorile pe ambalaj.

De asemenea, mai spune Vasile Bîrsan, tot astfel s-a concluzionat faptul că decizia de cumpărare a unui produs este luată în 90 de secunde.

Care sunt cele mai răspândite culori în funcție de industrie

Un studiu al unei companii de specialitate arată faptul că 93% dintre persoane se uită la aspectul unui produs atunci când iau decizia de a-l achiziționa, în vreme ce 80% dintre aceștia cred că recognoscibilitatea produsului este dată de culoare.

De asemenea, studiul citat mai arată faptul că anumite culori sunt asociate de către cumpărători cu anumite senzații și emoții.

Sursă foto: gtilite.com

Cât despre diversele industrii în care culorile pot influența decizia de cumpărare, sursa citată mai arată, spre exemplu, faptul că în industria automobilelor argintiul, albastrul și roșul sunt cele mai răspândite culori, în FMCG roșul, verdele și albastrul, în domeniul pahrma - albastrul, verdele și portocaliul, în industria vestimentației - negrul, portocaliul și roșul, iar în tehnologie - albastrul, negrul, argintiul și roșul.

Rottaprint a pus bazele unei academii de tipografi-flexografi

De asemenea, Cristi-Nechita Rotta, director general Rottaprint, mai spune faptul că toți oamenii pe care îi are compania sunt formați în cadrul ei.

Prin urmare, completează acesta, așa a apărut nevoia Academiei Rottaprint și astfel au fost puse bazele școlii de tipografi-flexografi ce funcționează în cadrul companiei, prin care se eliberează inclusiv diplome la finalizarea cursurilor și prin care s-a reușit inclusiv introducerea în COR (Clasificarea ocupațiilor din România, n.r.) a meseriei de tipograf-flexograf.

La început am fost autodidacți, pe vremea aia nu era nici internet. Aveam doar fax, nu și computere. Acum, însă, de când există ușurința de comunicare și acces nelimitat la informații, e mai ușor. Și mai profităm și de faptul că suntem lideri în acest business și atunci toți furnizorii de utilaje, materii prime și consumabile, când vin să vândă ceva în România, vin la noi.

Cristi-Nechita Rotta, director general Rottaprint

Mai mult, executivul mai spune și faptul că au existat cazuri de persoane care au au venit și s-au angajat în cadrul companiei la finalul cursurilor urmate în cadrul Academiei Rottaprint.

Sursa foto: Shutterstock / createvil

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri