Investitiile in marketing ale Ursus Breweries, cel mai mare jucator pe piata locala a berii, au ramas relativ constante in ultimii ani, ceea ce echivaleaza cu o crestere avand in vedere ca preturile pentru achizitia de spatiu publicitar au scazut foarte mult de la inceputul crizei, a afirmat pentru wall-street.ro, Grant McKenzie, vicepresedintele de marketing al companiei cu afaceri de aproape 280 de milioane de euro in 2010.
“Bugetul nostru a ramas cat de cat stabil de la inceputul crizei ceea ce in termeni reali a insemnat o crestere pentru ca preturile pentru publicitate au scazut. In 2007-2008 a fost un varf, costurile erau imense si mentinand bugetele la aproximativ acelasi nivel am putut obtine mai mult. Inflatia in industrie a fost groaznica intre 2005 si 2008, a scapat de sub control, dar acum ne intoarcem la preturi mai rezonabile. Si este o veste buna”, explica McKenzie.

Marcile Ursus Breweries, companie care face parte din SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bere, sunt: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.

Anul trecut, bugetul la rate card (investitii brute, fara discounturi care in unele cazuri pot ajunge si la 90% din suma) al Ursus Breweries a fost de circa 62,3 milioane de euro, in crestere semnificativa fata de 39,4 milioane de euro in 2010, conform datelor oferite de agentia de media Initiative. In 2008, cel mai bun an pentru piata locala de publicitate, investitiile companiei au fost in jurul a 89,1 milioane de euro.

Din acest an contul de media al Ursus este administrat de Media Investment, agentie parte din grupul de comunicare The Group. Anterior contul de mai multe milioane de euro al Ursus Breweries a fost gestionat de agentia United Media.

Bugetul de media pe 2012 va fi la nivelul anului trecut

Vicepresedintele pentru marketing al Ursus Breweries spune ca in 2012 bugetul de media al companiei va fi la nivelul anului trecut, insa se asteapta ca expunerea brandurilor din portofoliu sa creasca.

Dupa trei ani in care a condus activitatile de marketing ale Ursus Breweries, Grant McKenzie va prelua din aprilie functia de director de marketing al subsidiarei SABMiller din Republica Ceha. Acesta conducea un departament format din 45 de persoane. El va fi inlocuit de Mihai Barsan, cel care anterior a fost senior brand manager pentru Timisoreana si a facut ca acest brand sa devina cea mai bine vanduta bere din Romania. Din octombrie 2009, Barsan este director de marketing in cadrul subsidiarei din Slovacia a SABMiller.

“Piata de bere s-a schimbat pozitiv. Acum oamenii vad oportunitatea pentru marketing digital. Cand am ajuns aici oamenii spuneau ca digitalul nu va merge in Romania. Dar Romania are una dintre cele mai mari viteze de internet din lume, are o populatie urbana care creste, are tineri. Advertiserii incep sa se trezeasca, dar inca sunt multe de facut”, mai spune McKenzie.

Investitiile in online al Ursus Breweries difera in functie de brand. De exemplu, daca pentru Grolsch, un brand lansat in urma cu doi ani si care se adreseaza publicului tanar, in jur de 80% din buget este pentru internet, pentru Ursus procentele sunt in jurul a 15%, in timp ce pentru Azuga nu exista sume alocate pentru campanii online.

Ursus Breweries a inregistrat o cifra de afaceri de 279,5 milioane de euro si pierderi nete de 20,9 milioane de euro in urma cu doi ani. Pe de alta parte, compania a avut 1644 de angajati, conform Ministerului de Finante.

Sursa datelor din tabel: Initiative

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri