Pro TV a avut o medie de audienta 2,58 milioane de telespectatori (24,6 rating) in mediul urban in timpul transmisiunii finalei Europa League, dintre echipele spaniole Athletic Bilbao si Atletico Madrid, conform unui comunicat de presa al canalului de televiziune.
Ratingul este de peste doua ori mai mari decat estimau mai multi manageri de media, acestia considerand ca finala Europa League ar putea avea in jur de 7-8 puncte de rating pe segmentul comercial (urban, 18-49 de ani), maximum 10.

De altfel, finala Europa League, difuzata in intervalul 21:46 – 23.37, a obtinut o audienta record in randul publicului comercial (mediul urban cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani:) 24,8 puncte de rating si 51,5% cota de piata. Practic finala spaniola a fost cel mai urmarit meci al unor echipe de club straine de la introducerea masuratorii cu peoplemetere.

Pe locul doi, cu o audienta de aproape 8 ori mai mica s-a situat Antena 1, care a inregistrat o audienta de 3,6 puncte de rating si o cota de piata de 7,4%.

Peste 5 milioane de telespectatori la nivelul intregii populatii au fost cu ochii pe spectacolul oferit de Athletico Madrid si Athletic Bilbao in minutul de aur al transmisiei (22:30). La nivelul publicului comercial din mediul urban, in minutul de aur 22:31, ProTV a inregistrat o audienta de 28.2 puncte de rating si o cota de piata de 55.3%

Comparativ, finala de anul trecut dintre FC. Porto si Sporting Braga a avut o medie de audienta de 6,5 puncte de rating (337.000 de persoane) pe segmentul comercial, in timp ce cea din 2010 dintre Altetico Madrid si Fulham a avut 4,8 puncte de rating (245.000) de persoane in mediul urban, pe populatia intre 18-49 de ani.

Ratingul inregistrat de Pro TV a fost determinat mai ales pentru ca meciul s-a jucat la Bucuresti, iar postul de televiziune a investit resurse importante in promovarea acestuia. De exemplu, principalul jurnal de stiri a fost prezentat de Andreea Esca de pe National Arena.

Avand in vedere audientele de maximum 10 puncte de rating pe segmentul comercial (urban, 18-49 de ani), estimate initial de mai multi manageri din media, comparativ cu cele obtinute de televiziunea din Pache Protopescu, veniturile din publicitate ale postului ar putea creste semnificativ. Potrivit calculelor initiale ale wall-street.ro, pe baza preconizarilor mai multor specialisti din media, canalul ar fi putut obtine pana 170.000 de euro din aceasta finala.

Oficialii canalului de televiziune nu au raspuns la intrebarile wall-street.ro in legatura cu audienta si veniturile pe care le-ar fi putea obtine din acest meci.

Pe de alta parte, mobisite-ul m.sport.ro a inregistrat miercuri un record absolut pentru piata: 120.358 de vizite. De asemenea, miercuri www.sport.ro a fost cel mai vizitat site din .ro si nu mai putin de 346.000 useri au accesat ieri site-ul nr 1 de sport din Romania!


Sursa foto: Uefa Europa League

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri