Mai putin de o treime dintre companiile din toata lumea integreaza campaniile de CSR in strategia de comunicare corporativa, desi 30,1% dintre respondenti considera ca acestea au cel mai mare impact asupra reputatiei unei companii, potrivit celei de-a treia editii a studiului global Pulse realizat de companie de consultanta in comunicare Grayling.

Pe locul doi ca si importanta in dezvoltarea unei strategii de comunicare corporativa se afla comunicarea interna (17,7%).

Studiul Pulse este realizat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local. Pentru aceasta editie a studiului au raspuns 1.318 de experti in comunicare din toata lumea.

De asemenea, la nivel global, doar 15% dintre organizatii au o strategie integrata de CSR, in vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.

„Integrarea proiectelor de CSR in planul de afaceri al unei companii si comunicarea acestora pot genera avantaje competitive in orice industrie. Cu toate acestea, un numar mare de organizatii nu au in vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputatiei si la strategia pe termen lung a companiei", a spus Ana Dodea, international client services director pentru Europa Centrala si de Est si Europa de Sud-Est in cadrul Grayling.

Pulse: 37% dintre companii aloca 10% din bugete de comunicare pentru CSR

Pe de alta parte, 37% dintre companii aloca 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR, iar 52% dintre respondenti considera ca presa este interesata sa promoveze aspecte referitoare la activitatile de CSR.

De altfel, cel mai des utilizate mijloace de comunicare a activitatilor de CSR sunt relatiile cu presa (25%) si comunicarea interna (24,6%). In schimb, doar 12% dintre organizatii folosesc social media pentru promovarea initiativelor de CSR.

Majoritatea activitatilor de CSR ale companiilor sunt orientate spre trei domenii: comunitate si responsabilitate sociala corporativa (16%); deseuri si reciclare (13%) si filantropie si voluntariat (11%)

Companiile din retail (58%), transport, auto & logistica (53%) si energie, industrie & mediu (53%) considera ca au performante bune in CSR si sustenabilitate, mai arata studiul.

Lansat in aprilie 2012, Grayling Pulse este un raport trimestrial, gratuit, care ofera o imagine de ansamblu a trendurilor actuale si emergente din industria comunicarii, la nivel global. Raportul urmareste modificari importante inregistrate la nivelul bugetelor de PR, in functie de zone geografice, sectoare, investitii in comunicare digitala si CSR, modificarea gradului de vizibilitate si valoare perceputa a activitatilor de comunicare la nivelul managementului companiilor.

Grayling este o companie globala de consultanta in relatii publice, public affairs, investor relations si organizare de evenimente. Grayling are birouri in 70 de locatii din 40 de tari din Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Africa si regiunea Asia Pacific. Principalele industrii in care Grayling are expertiza sunt: energie, mediu, sanatate, servicii financiare, tehnologie, media si telecom, consumer brands si sectorul public.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri