Ce tendinte vor marca marketingul si comunicarea in 2020? O echipa internationala din cadrul Grayling, formata din specialisti in comunicare, strategie si creatie, a identificat cinci tendinte principale care vor ajuta brandurile, companiile si organizatiile sa se diferentieze.

Agentia Grayling a analizat strategia celor mai inovative branduri si corporatii, care sunt instrumentele si tacticile noi pe care le testeaza acestea, precum si masura in care tendintele identificate in anii trecuti au evoluat sau, dimpotriva, au disparut.

Exemplele de bune practici folosite pentru a ilustra fiecare tendinta sunt de cele mai multe ori din zona de consumer marketing, in principal pentru ca brandurile de consum sunt mai dispuse decat altele sa isi prezinte public activitatile de comunicare. Multe dintre aceste tendinte sunt de asemenea importante pentru comunicarea business to business, relatiile guvernamentale si relationarea cu partile interesate.

Tendintele anului #5x20 in marketing si comunicare

Tendinta #1: Noua transparenta

Consumatorii, mai cu seama cei tineri, apreciaza tot mai mult autenticitatea si integritatea in detrimentul perfectiunii cu orice pret. Iar brandurile raspund, comunicand deschis informatii si continut relevante, care conteaza pentru consumatori. Aceasta transparenta poate insemna sa dea mai multa vizibilitate lanturilor de aprovizionare sau sa prezinte in Instagram stories partea nestiuta a activitatii lor, sau chiar sa recunoasca deschis ca au gresit si sa isi ceara scuze intr-un mod cat mai autentic.

Tendinta #2: OOH mobilul!

Campaniile de impact pe dispozitive mobile pun accent pe insasi ideea de mobilitate pentru a ajunge la utilizatori si a-i angrena in contexte relevante si pentru a creste amplificarea si conversia. De la activari in locatie si oferte in timp real la experiente de realitate augmentata si integrarea canalelor de social media in ofertele brandurilor, aceste stunt-uri capteaza atentia consumatorilor si apropie din ce in ce mai mult mediul digital de cel material.

Retail jobs

Tendinta #3: Impulsul catre bine

Companiile isi transforma valorile (autentice) in actiune, folosind avantajul etic pentru a-i inspira pe consumatori sa isi schimbe in bine comportamentul, cu impact pozitiv asupra societatii. De la stimulente si instrumente menite sa formeze deprinderi bune la abordarea normelor sociale, brandurile iau atitudine pentru a face alegerile mai usoare si mai placute. Determinarea schimbarii comportamentului consumatorilor constituie o prioritate si pentru autoritati, prin urmare campanii precum acestea pot fi folosite si pentru implicarea factorilor de decizie.

Tendinta #4: Provocari pline de satisfactii

In spiritul jocului fair play, brandurile increzatoare in ele insele ii provoaca pe clienti sa faca efortul de a accesa mesaje publicitare, oferte speciale si chiar produse. Consumatorii saturati de publicitate agresiva si prost orientata accepta cu usurinta interactiuni originale si angajante, cu responsabilitati si beneficii clare, iar companiile stabilesc o legatura directa autentica cu consumatorii in acest proces.

Tendinta #5: Ospitalitatea brandurilor

In contextul unei comunicari tot mai fragmentate si al scaderii increderii consumatorilor in platformele digitale, companiile din toate domeniile investesc in evenimente si spatii reale, care creeaza un sentiment de apropiere si de incredere. Experiente calde, personale favorizeaza apropierea de brand si ii fac pe consumatori si celelalte parti implicate sa simta ca fac parte din marea familie a brandului respectiv, generand in acelasi timp implicare sociala de calitate.

Citeste si:
Trandafir, Gun Media: Tips&tricks pentru campaniile de Black Friday...
Tips&tricks pentru campaniile...

Sursa foto: kathayut kongmanee/Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri