Clientii vor de la agentiile de relatii publice sa vina cu solutii creative care sa implice consumatorii in campaniile pe care le deruleaza, iar activitatile de comunicare sa aduca rezultate concrete in business, a declarat Larisa Petrini, managing partner al Saatchi&Saatchi Public Relations, agentie de relatii publice cu afaceri estimate la circa 0,7 milioane de euro anul acesta.

Saatchi&Saatchi PR este o companie lansata in 2008 care de-a lungul anilor a lucrat cu peste 70 de companii printre care AFI Palace Cotroceni, Fashion House Outlet Centre, Next, Lee Cooper, Palmers, Sabon, Lego, Toyota, Renault, Alpha Bank, PayPoint, AXA Life Insurance, Alico AFI Europe, Liebrecht & wooD, Nusco Imobiliara, Asmita Gardens, Green City, AstraZeneca, GSK, Servier, Novartis, Chio, Absolut.

PR-ul a devenit una dintre disciplinele cele mai importante in planul de comunicare

“In ultimii cinci ani, am asistat la o evolutie pozitiva a pietei locale de relatii publice. Serviciile oferite de agentii s-au diversificat si s-au specializat constant. PR-ul a devenit una dintre disciplinele cele mai importante in economia planurilor de comunicare ale companiilor, generand campanii integrate implementate pe toate canalele media. In plus, mediul digital ofera noi oportunitati de generare de continut adaptate comunitatilor online, care devin definitorii pentru contextul actual de comunicare”, spune Petrini despre evolutia domeniul fata de 2008, anul in care a fost lansata agentia.

Anul acesta compania va avea afaceri de circa 700.000 de euro, in crestere cu aproximativ 30% fata de anul trecut.

De asemenea, agentia cu o echipa formata din noua consultanti, va termina anul cu un profit de aproximativ 5% din cifra de afaceri, potrivit estimarilor Larisei Petrini. In 2012, Saatchi&Saatchi PR a avut un profit de circa 5.500 de euro la afaceri de 535.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

„Asteptarile clientilor se indreapta inspre cuantificarea eforturilor de comunicare in rezultate concrete. Clientii asteapta modalitati inovatoare si creative de implicare a consumatorilor. Agentiile trebuie sa demonstreze o intelegere corecta a mediului de business, a contextului economic si sa vina cu cele mai eficiente solutii de comunicare”, afirma sefa Saatchi&Saatchi PR.

In prezent, compania lucreaza cu 18 clienti printre care Alpha Bank, Anchor Grup (Bucuresti Mall si Plaza Romania), American International School of Bucharest (AISB), FAN Courier, Renault, Servier Pharma, Rompetrol, The ExP Group, Fundatia Regina Maria, AIESEC.

Actionarii Saatchi&Saatchi Public Relations sunt Peziona Enterprises Limited din Cipru (cu 99% dintre actiuni) si Radu Francis Florescu (52 de ani), cu 0,99% dintre actiuni, conform celor mai recente date de la Registrul Comertului.

Vor sa se specializeze pe digital si sa ofere consultanta in food & nutrition

In urmatoarele luni agentia de comunicare va pune accentul pe specializarea angajatilor in domeniul digital si va include segmentul de food & nutriotion in lista de servicii.

"Acest segment nou raspunde preocuparilor consumatorilor pentru acest domeniu si presupune dezvoltarea de campanii de comunicare in aceasta zona pentru clienti din domenii precum FMCG, farma sau industria alimentara", a explicat sefa Saatchi&Saatchi PR.

De altfel, din acest an Larisa Petrini este ambasador al Food Revolution Day, un proiect initiat de cunoscutul bucatar britanic Jamie Oliver. Ea este al cincilea ambasador din Romania al Food Revolution Day, un proiect care isi propune sa schimbe obiceiurile alimentare gresite.

"La nivel global, marile retele de PR isi dezvolta arii de servicii specializate. Tendinta este aceea de nisare, de identificare a unor expertize si instrumente specifice pentru diverse domenii. Viziunea pentru evolutia Saatchi&Saatchi PR in urmatorii cinci ani urmeaza tendinta globala de specializare, de nisare pe zone concrete de expertiza pentru a oferi servicii personalizate clientilor”, afirma Petrini.

Saatchi&Saatchi PR este parte a Centrade Saatchi&Saatchi, un grup condus de Radu Florescu care mai include agentiile: Zenith Romania (media), Saatchi&Saatchi (creatie), Saatchi & Saatchi X Publicitate (organizare de eveniment – BTL), Pantone Studios (productie), Kubis Interactive - cu birouri in Bucuresti si Houston (online), Chainsaw Europe (servicii de post-productie audio & video), Epidemic (agentie de comunicare; fonduri publice) si Cable Direct (regie de vanzari).

De curand Radu Florescu, cofondator si CEO al Centrade Saatchi&Saatchi a vandut agentia de media Zenith Romania (Zenith Media Communications) catre grupul francez Publicis, unul dintre primele trei grupuri de comunicare la nivel mondial.

Cele mai mari 25 de relatii publice de pe piata locala au avut afaceri de 33 de milioane de euro, primii jucatori in domeniu fiind McCann PR, Graffiti Public Relations si Nicola Porter Novelli.

Citeste si: Reteta unui stil de viata sanatos: recomandarile unuia dintre ambasadorii lui Jamie Oliver

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri