IAB Romania, despre ajutorul de stat in audiovizual: Media nu mai inseamna de mult doar TV si radio

Media trebuie sustinuta prin metode bazate pe criterii corecte si transparente de catre orice parte interesata, inclusiv de catre statul roman, insa media nu mai inseamna de mult timp doar televiziune si radio, spun reprezentantii IAB Romania, asociatia companiilor cu activitate in media si publicitate pe internet.

“Consideram ca internetul sau, altfel spus, mediul online, digital e canalul cel mai expus la concurenta internationala. De exemplu, daca in randul canalelor tv, oferta internationala e de cateva zeci, pe internet concurenta producatorilor locali de continut este de ordinul zecilor si sutelor de mii. Trebuie sa facem eforturi comune pentru a sprijini continutul local de calitate precum si producatorii locali de continut. Aceste eforturi pot fi sustinute atat de sectorul privat cat si de stat, precum si de industria in sine prin asociatii si activitati comune”, mai spun oficialii IAB.

Reactia asociatiei a venit dupa Ordonanta de Urgenta nr. 18/2015 a fost publicata luni, 15 iunie, in Monitorul Oficial. Ordonanta prevede un fond de 15 milioane de euro pentru televiziunile care produc emisiuni informative, culturale si educative de interes public, dar criteriile de eligibilitate nu au fost facute publice. Acestea vor fi reglementate printr-o hotarare de guvern separata.

“In ce priveste acordarea de ajutoare din partea statului pentru media, IAB Romania considera ca internetul trebuie sa fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora ar trebui sa fie stabilite in urma consultarii cu asociatiile reprezentative de industrie pentru respectarea principiilor de corectitudine, transparenta, consultare publica si mai ales, sa maximizeze transpunerea obiectivelor punctuale ale fiecarei finantari in sprijinul interesului national. Media in Romania nu mai este reprezentata de zeci de ani doar de radio si TV, ci si de presa si internet, iar in ultimii ani presa tiparita tot pe internet si-a mutat din ce in ce mai mult focusul, alaturi de celelalte canale, printre motivele acestei tranzitii fiind si oportunitatile pe care le deschide continutul online, interactive. De aceea, continutul local de calitate pe internet ar trebui sa fie un punct central in atentia oricarei initiative de sustinere a canalelor media romanesti”, scrie in comunicatul IAB

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, agentii interactive, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.

Citeste si:
Florin Cîțu: Există un plan de închidere treptată a minelor până în...
Florin Cîțu pregătește...

Citeste si reactia IAA, asociatia profesionala a specialistilor in marketing si comunicare.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri