Astfel, piata de media din Romania este asteptata sa atinga valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro in 2018.

„Finalul de an ne confirma in mare parte estimarile anuntate la inceputul acestei veri, piata de media avand o crestere apropiata celei inregistrate in 2016. Am asistat la un nou an excelent pentru TV, care continua sa fie motorul cresterii pietei de media locale. Ratele de crestere in Romania sunt, insa, mai mari decat cele estimate la nivel global, care au fost influentate anul acesta de instabilitatile din mai multe piete cheie”, afirma Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Investitiile in publicitatea TV au cunoscut o noua evolutie spectaculoasa in 2017, de 12% comparativ cu 2016, pana la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rata de crestere o inregistreaza piata radio, de 15% vs. 2016, pana la valoarea de 23 de milioane de euro. Digitalul isi continua dezvoltarea, estimandu-se ca va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decat in 2016. De asemenea, a fost un an bun si pentru piata de OOH, care ajunge la 29 milioane de euro in 2017, cu 5% mai mult decat in 2016. In schimb, publicitatea in presa tiparita isi continua evolutia negativa, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% fata de 2016, ajungand la 13,5 milioane euro.

Pentru 2018, agentia Initiative estimeaza noi cresteri pentru TV (+15%, pana la 309 milioane de euro), online (+13%, pana la 82 milioane de euro), radio (+10%, pana la 26 milioane de euro) si OOH (+5%, pana la 31 milioane de euro), in timp ce print-ul va continua sa scada tot cu aproximativ 5%.

Cat timp petrec europenii si...
Citeste si: Cat timp petrec europenii si americanii in fata televizoarelor

In ceea ce priveste cotele de piata ale acestor canale, in functie de veniturile nete din publicitate estimate pentru 2018, TV-ul va avea 67% (vs. 66% in 2017), digitalul – 18%, OOH – 7%, radio – 6%, iar print-ul – 2%.

La nivel global, incertitudinile determinate de evenimentele politice si economice din mai multe piete importante (Brexit, noua presedintie din SUA, alegerile din Germania si Franta) au adus mai mult pragmatism in prognozele privind evolutia pietei de media. Astfel, potrivit estimarilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte Initiative, investitiile nete in publicitate au crescut anul acesta cu 4,1% si se vor majora cu 5,2% in 2018. Online-ul si TV-ul continua sa domine piata de media globala, cu cote de 41%, respectiv 35% in 2017. In 2018, TV-ul va scadea la o cota de 34%, in timp ce digitalul va creste la 44%. Rata de crestere cea mai accelerata va fi pentru digital (+13,4%), urmat de OOH (+3%) si TV (+2,5%), fiind prognozate si scaderi pentru radio (-1,8%) si print (-10%).