Agentia de solutii de marketing Marks a raportat in 2018 o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, iar o mare pondere din portofoliu au reprezentat proiectele de branding. Pentru acest an, Marks mizeaza pe o crestere de pana la 30%, dupa cum a declarat Mia Munteanu, client service director al companiei.

„Marks este un grup de businessuri complementare, coordonam proiecte de strategie si creatie, dar ne ocupam si de media buying. 2018 a fost cel mai dificil an din istoria organizatiei noastre, din toate punctele de vedere. Industria in care activam este extrem de dinamica si solicitanta. Este foarte important sa tii pasul cu trendurile si sa ramai conectat, dar si sa conectezi la randul tau initative care aparent nu au nicio legatura. Am avut multe proiecte noi, cele mai multe in zona de dezvoltare continut si comunicare cu comunitati extrem de nisate. De la design, la food, la antreprenoriat”, spune Mia Munteanu.

„Astazi, oricine poate crea un produs, poate lansa o idee, poate genera si intersecta proiecte de tot felul. Dezvoltarea triburilor in online (iar aici ma refer la grupuri din ce in ce mai mici, dar care impartasesc aceleasi valori sau aceleasi interese) a produs o schimbare semnificativa in structura noastra organizationala. Un social media manager devine si content creator, un copywriter isi dezvolta noi skill-uri si invata sa comunice cu aceste comunitati, iar un account manager nu mai este doar un poject manager, ci devine conector intre toate aceste initative”, continua directorul Marks.

Marks ofera servicii de marketing, design personalizat al modelului de business, workshopuri strategice pentru inovatii de produs si servicii de publicitate. O mare pondere din portofoliul Marks au reprezentat in 2018 proiectele de branding si dezvoltarea de brandbook-uri pentru clienti. „Avem proiecte mari, care se pot intinde si pe 6 luni pentru executia unui brandbook, spre exemplu”, explica Munteanu.

Cei mai multi clienti Marks provin din industriile de design, arhitectura, constructii si din zona de antreprenoriat, precum: Arabesque, Mathaus, Piatraonline.ro sau Fan Courier.

Infografic Daca esti pe...
Citeste si: Facebook a facut 8,8$ din vanzarea informatiilor despre tine in T3

Cum se vede 2019 in industria de marketing

„2019 este un an complicat pentru cei care nu s-au pregatit deja. Ultimii 3 ani si-au pus amprenta semnificativ pe modul in care agentiile de publicitate ar trebui sa isi distribuie resursele. Iar 2018 a fost anul in care am vazut multe exemple de fuziune, sau restructurare organizationala. Agentii mari care si-au adus fortele impreuna din necesitatea de a oferi clientilor strategii de comunicare coerente cu implementare in offline si in online, sau agentii care desi sunt de 20 de ani pe piata si care au fost pionieri in deschiderea multor drumuri se confrunta cu situatii extrem de dificil de gestionat. Este si anul in care au aparut oportunitati si segmente de business noi, ma intalnesc des cu start-up-uri compuse din echipe mici si foarte mici care sunt specializate in social media sau care isi doresc sa coordoneze campanii de influenceri, dar care nu au experienta de advertising, ceea ce, din punctul meu de vedere, le face vulnerabile.

Cred ca diferenta o fac cei care reusesc sa se adapteze si care se dezvolta inainte ca trendurile sa ii loveasca. Subiecte de nisa, accesul in micile triburi, comunicare super targetata si din ce in ce mai personalizata, this is the future of advertising. Going mainstream is so last era.

„Acum traim intr-o economie in care nu mai conteaza cat costa un produs sau daca este mai ieftin decat celalalt prezentat la raft, ci traim vremuri in care conteaza cat costa atentia. Iar intrebarea pentru orice brand, indiferent de industrie, ar trebui sa fie: cat ne mult sunt dispus sa platesc pentru atentie? Viitorul nu este despre mainstream, “The Bell Curbe” se schimba, iar oamenii de marketing fac eforturi semnificative pentru a castiga atentia celor care ar trebui sa incerce primii un produs, un serviciu, sa valideze, astfel, o idee. Sunt din ce in ce mai multi oameni care vor sa cumpere the latest thing, distanta dintre early adopters, nerds, geeks si late majority este din ce in ce mai mica daca ne uitam la timpul de raspuns si conversie. Un punct nou de strategie in agenda echipelor de markering este ca brandurile au inceput sa investeasca in medii in care acum o generatie ar fi fost riscant sa o faca”, incheie Mia Munteanu.

Andrei Dragu, V8 Interactive:...
Citeste si: Cariera in publicitate: la ce se uita recrutorii, pe langa experienta


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Pastel:Clientii sunt mai atenti la canale, se vehiculeaza o noua criza